Тарас Батюк » Мирон Кордуба та Михайло Грушевський у міжвоєнний час: особливості взаємин
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Мирон Кордуба та Михайло Грушевський у міжвоєнний час: особливості взаємин
Стаття
|
|
|
Написано: |
2023 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
03.09.2023 |
|
Твір змінено: |
03.09.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(826 КБ)
|
|
Опис: |
Батюк, Т. (2023). Мирон Кордуба та Михайло Грушевський у міжвоєнний час: особливості взаємин. Проблеми гуманітарних наук: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія Історія, 12/54, 156–172.
Анотація. Мета дослідження полягає у всебічній
реконструкції особистісних і професійних взаємин М. Кордуби
та М. Грушевського у міжвоєнний час. Методологія
дослідження спирається на традиційне для історіографічних
праць поєднання принципів (історизму й об’єктивності) і
методів (загальнонаукових та спеціально-історичних) наукової
праці. Наукова новизна статті полягає у спробі комплексного
відтворення творчих контактів М. Кордуби та
М. Грушевського протягом міжвоєнного двадцятиліття. Висно-
вки. У підсумку відзначено суттєву відмінність моделей взаємин
двох учених на зламі ХІХ–ХХ ст. і у міжвоєнний час. Так, у
першому окресі переважала виховна парадигма, а в спілкуванні
виразно домінував харизматичний Грушевський наставник.
Натомість у досліджуваний період ми бачимо вповні
партнерський діалог, сповнений шанобливого взаємовизнання
фахового взаємозбагачення і розуміння однакової зацікавленості
у співпраці. Натомість найбільш продуктивні моменти
попередньої моделі товариського спілкування набули
трансформації у 1920-ті рр. Йдеться, з одного боку, про
учнівське розуміння лідерського статусу старшого колеги,
необхідності всебічно асистувати йому в численних проєктах
та важливості популяризувати багатоаспектне вчителеве
служіння своєму народові на національному і міжнародному
рівнях. З іншого, збереглася вчителева потреба у всебічній опіці
молодшого колеги – фінансовій, інституційній та науковій.
М. Грушевський не лише матеріально підтримав М. Кордубу,
але й уможливив йому реалізацію власних наукових проєктів.
Історіографічні здобутки учня стали підставою для його
членства в очолюваних учителем історичних структурах ВУАН
(Історична секція, Науково-дослідна кафедра історії
українського народу, Археографічна комісія). У підсумку постав
до певної міри унікальний в українській інтелектуальній історії
творчий тандем, чий поважний науковий доробок є важливою
складовою культури доби Розстріляного Відродження.
Ключові слова: М. Кордуба, М. Грушевський,
інтелектуальні взаємини, рецепція, міжвоєнний період. |
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|