Тарас Батюк » Мирон Кордуба та Михайло Грушевський у міжвоєнний час: особливості взаємин
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Мирон Кордуба та Михайло Грушевський у міжвоєнний час: особливості взаємин

Стаття
Написано: 2023 року
Розділ: Історична
Твір додано: 03.09.2023
Твір змінено: 03.09.2023
Завантажити: pdf див. (826 КБ)
Опис: Батюк, Т. (2023). Мирон Кордуба та Михайло Грушевський у міжвоєнний час: особливості взаємин. Проблеми гуманітарних наук: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія Історія, 12/54, 156–172.


Анотація. Мета дослідження полягає у всебічній
реконструкції особистісних і професійних взаємин М. Кордуби
та М. Грушевського у міжвоєнний час. Методологія
дослідження спирається на традиційне для історіографічних
праць поєднання принципів (історизму й об’єктивності) і
методів (загальнонаукових та спеціально-історичних) наукової
праці. Наукова новизна статті полягає у спробі комплексного
відтворення творчих контактів М. Кордуби та
М. Грушевського протягом міжвоєнного двадцятиліття. Висно-
вки. У підсумку відзначено суттєву відмінність моделей взаємин
двох учених на зламі ХІХ–ХХ ст. і у міжвоєнний час. Так, у
першому окресі переважала виховна парадигма, а в спілкуванні
виразно домінував харизматичний Грушевський наставник.
Натомість у досліджуваний період ми бачимо вповні


партнерський діалог, сповнений шанобливого взаємовизнання
фахового взаємозбагачення і розуміння однакової зацікавленості
у співпраці. Натомість найбільш продуктивні моменти
попередньої моделі товариського спілкування набули
трансформації у 1920-ті рр. Йдеться, з одного боку, про
учнівське розуміння лідерського статусу старшого колеги,
необхідності всебічно асистувати йому в численних проєктах
та важливості популяризувати багатоаспектне вчителеве
служіння своєму народові на національному і міжнародному
рівнях. З іншого, збереглася вчителева потреба у всебічній опіці
молодшого колеги – фінансовій, інституційній та науковій.
М. Грушевський не лише матеріально підтримав М. Кордубу,
але й уможливив йому реалізацію власних наукових проєктів.
Історіографічні здобутки учня стали підставою для його
членства в очолюваних учителем історичних структурах ВУАН
(Історична секція, Науково-дослідна кафедра історії
українського народу, Археографічна комісія). У підсумку постав
до певної міри унікальний в українській інтелектуальній історії
творчий тандем, чий поважний науковий доробок є важливою
складовою культури доби Розстріляного Відродження.
Ключові слова: М. Кордуба, М. Грушевський,
інтелектуальні взаємини, рецепція, міжвоєнний період.
Пов'язані автори:
Грушевський Михайло
Кордуба Мирон
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.