Лесь Танюк » Твори в 60-ти томах. Том 37. Щоденники 1975 р.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Твори в 60-ти томах. Том 37. Щоденники 1975 р.
Документ
|
|
|
Написано: |
1975 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
01.09.2021 |
|
Твір змінено: |
01.09.2021 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(7.7 МБ)
|
|
Опис: |
37-й том «Щоденників без купюр» Леся Танюка охоплює записи за січень-березень 1975 року. Маємо тут реакцію на дві книжки, які видав Л. Танюк 19474-го року – «Про мистецтво театру» Г. Крега (Київ, українською) і «Марьян Крушельницкий» (Москва, російською), де вперше в Союзі було сказано правдиві речі про Леся Курбаса і Миколу Куліша на тлі розповіді про український театр доби Розстріляного Відродження. Танюків діаріуш добре живописує сприйняття Росією української проблеми – різними колами глядачів і критиків, урядовців і дисидентів. Тему цю продовжено знайденою в московських архівах унікальною листівкою «Героям Базару» («Новий час. 1936), статтею Юрія Шереха-Шевельова «Колір нестримних палахкотінь» (Альманах «МУР». ч. 1. 1946), присвяченого «Вертепові» А. Любченка. Ця тема України переходить через весь том із зануренням у проблематику й фактологію сучасного Танюкові дисидентства з листами Івана Світличного та Йосипа Гірняка, з цікавими сторінками про П. Тичину, І. Микитенка, О. Корнійчука, М. Рильського та ін. Додаймо сюди театральні постановки Леся Танюка, вистави Юрія Любимова, тексти А. Сахарова й Віктора Некрасова, самвидав попри пильне око КДБ, політично гострий «капустяник» з Штірліцем і Кальтенбрунером, за який Танюка було згодом звільнено з Театру Станіславського, – і виникає ємкий зліпок доби, рецидиви якої ми бачимо донині – з домінантою тоталітарного й імперського.
Книгу традиційно завершує іменний покажчик.
Танюк Л.С. ТВОРИ. Щоденники без купюр. В 60-и томах. Том 37. 1975 р. (січень-березень). — К.: «Альтерпрес», 2016. — 714 c.
ISBN 966-542-189-1 (серія)
ISBN 978-966-542-594-6 (т. XXXVII) |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|