Ірина Стребкова » Проблеми порівняльного аналізу стилю Тодося Осьмачки і Миколи Гоголя: типологічний і індивідуальний вимір
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Проблеми порівняльного аналізу стилю Тодося Осьмачки і Миколи Гоголя: типологічний і індивідуальний вимір
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
24.01.2017 |
|
Твір змінено: |
04.05.2024 |
|
Завантажити: |
doc
див.
(1.2 МБ)
doc.zip
(325.2 КБ)
pdf
див.
(1.5 МБ)
|
|
Опис: |
ім. Т. Г. Шевченка НАН України (протокол № 1 від 26 лютого 2013 року).
Мета роботи полягає в комплексному порівняльному аналізі художнього
стилю Т. Осьмачки й М. Гоголя крізь категорії типологічного й індивідуального.
Реалізація поставленої мети зумовила вирішення таких завдань:
– дослідити історіографію проблеми вивчення творчості М. Гоголя й
Т. Осьмачки;
– сформувати категоріальний апарат, розкрити зміст базових понять (стиль,
художня картина світу, бароко, необароко тощо);
– проаналізувати типологічну спорідненість творчості М. Гоголя й
Т. Осьмачки крізь призму поняття «картина світу»;
7
– простежити генетичний зв’язок творів М. Гоголя й Т. Осьмачки в
контексті української традиції, а також розглянути варіанти національного
«маркування» стилів письменників;
– виявити гоголівські інтертекстуальні елементи у творчості Т. Осьмачки;
– визначити роль християнських маркерів у контексті художньої моделі
світу митців;
– з’ясувати стильові особливості наративних стратегій, структури оповіді та
їхній зв’язок з національною картиною світу;
– визначити місце творчого профілю М. Гоголя у текстах Т. Осьмачки. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП...................................................................................................................4
РОЗДІЛ 1. КАРТИНА СВІТУ У ТВОРЧОСТІ М. ГОГОЛЯ Й Т. ОСЬМАЧКИ ТА СТИЛЬОВІ ФОРМИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ: ТИПОЛОГІЧНО СПОРІДНЕНЕ Й ІНДИВІДУАЛЬНЕ….....…………..10
1.1. Історіографія питання...............................................……………………...10
1.2. Поняття «стиль»: теоретичний аспект………………...…………...……..15
1.3. Художня картина світу як культурологічне поняття та його філософсько-категорійне наповнення...............................................................18
1.4. Типологічна спорідненість картин світу М. Гоголя й Т. Осьмачки……26
1.4.1. Гоголівські алюзії та ремінісценції у творчості Т. Осьмачки………...27
1.4.2. Барокові традиції в художніх картинах світу М. Гоголя й Т. Осьмачки..........................................................................................................37
1.4.3. Фантастика й онірика як вияв містичного в художньому світі М. Гоголя й Т. Осьмачки…...............................................................................48
Висновки до розділу 1........................................................................................ 81
РОЗДІЛ 2. ХРИСТИЯНСТВО І ЙОГО РОЛЬ У КАРТИНІ УКРАЇНСЬКОГО СВІТУ. ПРОБЛЕМА КОНТЕКСТУ………………....84
2. 1. Гоголівські ідеї оновленого християнства та народне православ’я у творчості Т. Осьмачки…………........................................................................84
2.2. Біблійні алюзії у творчості М. Гоголя й Т. Осьмачки...............................98
2.3. Дантівські мотиви у творчості М. Гоголя й Т. Осьмачки...................... 121
2.4. Сакральний топос храму у творчості М. Гоголя й Т. Осьмачки............132
Висновки до розділу 2.......................................................................................145
РОЗДІЛ 3. НАРАТИВНІ СТРАТЕГІЇ ТА СТИЛЬОВІ ОСОБЛИВОСТІ ОПОВІДІ У ТВОРЧОСТІ М. ГОГОЛЯ Й Т. ОСЬМАЧКИ………........147
3.1. Теоретичні проблеми: система нарації та система оповідачів...........................................................................................................147
3.2. Особливості гоголівської оповіді (сказу) та структура оповідності у творчості Т. Осьмачки......................................................................................150
3.3. Стиль казки в наративній структурі творів М. Гоголя й Т. Осьмачки..160
Висновки до розділу 3……………………………...........................................187
ВИСНОВКИ…..................................................................................................189
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.....................................................194
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|