Ігор Шудрик » Філософські дискусії в Харкові
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Філософські дискусії в Харкові
Праця
|
|
|
Розділ: |
Історична |
|
Додав: |
Влад
|
|
Твір додано: |
14.02.2015 |
|
Твір змінено: |
14.02.2015 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(4.9 МБ)
|
|
Опис: |
У монографії розглянуто процес становлення та утвердження більшовицької тоталітарної системи в ідеології, культурі, науці та освіті, літературні (1925- 1928 рр.) та філософські (1931-1933 рр.) дискусії в Харкові та їхні трагічні наслідки. Монографія розрахована на науковців, студентів, аспірантів, викладачів філософії, історії, мовознавства та культурології вищих закладів освіти, краєзнавців та на широке коло читачів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………………….3
РОЗДІЛ І. ПОЛЕМІКА ФІЛОСОФІВ ТА БОГОСЛОВІВ ІЗ КОМУНІСТИЧНИМ УЧЕННЯМ…………………………………………………………………………...6
1.1. Полеміка завідуючих кафедри богослов’я Імператорського Харківського університету М. Стелецького та Т. Буткевича, філософів М. Бердяєва, Д. Мережковського та З. Гіппіус із соціалістичним та комуністичним ученням у дореволюційні Росії………………………………………………………………..6
1.2. Оцінка більшовицького перевороту М. Бердяєвим, Д. Мережковським та З. Гіппіус…………………………………………………………………………….11
1.3. Критика теорії та практики більшовизму на сторінках харківського соціально-філософського часопису “Мысль”……………………………………15
РОЗДІЛ ІІ. СТВОРЕННЯ ТОТАЛІТАРНОЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІСЛЯ БІЛЬШОВИЦЬКОГО ПЕРЕВОРОТУ…………………………………………….34
2.1. Формування в Україні тоталітарного режиму протягом
20-х років ХХст……………………………………………………………………. 34
2.2. Завершальний етап створення тоталітарної системи…………………….36
РОЗДІЛ ІІІ. СТАН ФІЛОСОФСЬКОЇ ОСВІТИ ТА НАУКИ В ХАРКОВІ В ПІСЛЯРЕВОЛЮЦІЙНИЙ ПЕРІОД (1917−1941рр.)…………………………..37
3.1. Зміни влади в Харкові та в університеті після Лютневої революції
1917 року……………………………………………………………………………37
3.2. Ставлення професури до більшовицького режиму. Реорганізація та закриття університету…………………………………………………………...39
3.3. Докорінна більшовицька перебудова системи освіти……………………40
3.4. Відновлення університету в 1933 році. Проблеми підготовки філософського кадрового складу в Харкові………………………………………52
3.5. Науково-педагогічна діяльність С.Ю. Семковського, В.О. Юринця, П.І. Демчука, Я.Г. Білика, Р.С. Левіка та інших провідних харківських філософів……………………………………………………………………………56
РОЗДІЛ ІV. ФІЛОСОФСЬКІ ДИСКУСІЇ В ХАРКОВІ 20−30-х РОКІВ
ХХ СТ 77
4.1. Соціально-філософська спрямованість літературних дискусій в Харкові 1925−1928 років. Репресії українських літераторів……………………………...77
4.2. Філософські дискусії в Харкові 1931 та 1933 років та їх трагічні наслідки……………………………………………………………………………..96
РОЗДІЛ V. СТАН ФІЛОСОФСЬКОЇ ОСВІТИ ТА НАУКИ В ХАРКОВІ В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД………………………………………………………..146
5.1. Прискорена підготовка викладачів суспільних наук…………………...146
5.2. Боротьба в Харківському університеті з послідовниками генетики та “космополітами” (1948−1949 рр.). Філософські дискусії в Харкові
1952 року…………………………………………………………………………..150
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………….156
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………………161
ДОДАТКИ…………………………………………………………………………166
Додаток А. Обкладинка харківського часопису “Мысль”……………………..167
Додаток Б. Обкладинки книг про літературні та філософські дискусії в Харкові…………………………………………………………………168
Додаток В. Список доповідачів на філософській дискусії в Харкові в 1931 році (із книги “Поворот на філософському фронті”)………………………………...171
Додаток Г. Рішення Ради Північно-Східного наукового центру НАН і МОН України від 22 жовтня 2009 р…………………………………………………….172
Додаток Д. Програма із діалектичного матеріалізму, прийнята у 1928 році….174
ПРО АВТОРА……………………………………………………………………..181
ЗМІСТ……………………………………………………………………………...182
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|