Оксана Руда » Національно-освітня політика урядів Польщі щодо населення Галичини в 20–30-х роках ХХ століття: реалізація та рецепції
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Національно-освітня політика урядів Польщі щодо населення Галичини в 20–30-х роках ХХ століття: реалізація та рецепції
Праця
|
|
|
Написано: |
2019 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
08.12.2019 |
|
Твір змінено: |
08.12.2019 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(4.7 МБ)
|
|
Опис: |
Руда О.
Національно-освітня політика урядів Польщі щодо населення Галичини в 20–30-х роках ХХ століття: реалізація та рецепції / Національна академія наук України, Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича. Львів, 2019. 802 с.
ISBN 978-966-02-8940-6
У монографії комплексно висвітлено національно-освітню політику Польської держави у 20–30-х роках ХХ ст., її реалізацію в національній, освітній і мовній сферах, а також сприйняття цієї політики населенням Галичини. Проаналізовано діяльність українських, польських, єврейських і німецьких політичних партій, громадсько-політичних діячів, культурно-освітніх товариств і духовенства, спрямовану на розвиток національного шкільництва, відстоювання політичних, мовних і культурно-освітніх прав власних народів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ І ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ДОСЛІДЖЕННЯ . . . . . 12
1.1. Стан дослідженості проблеми . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
1.2. Джерельна база . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
РОЗДІЛ 2. МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ . . . . . . . . . . . . . . . . 68
РОЗДІЛ 3. ГАЛИЧИНА В КОНТЕКСТІ ПОЛЬСЬКОЇ
НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
3.1. Формування поліетнічної Польщі: галицький вимір . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
3.1.1. Інтеграція Галичини в польську державну систему . . . . . . . . . . . . . . . . 89
3.1.2. Національний склад населення краю . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
3.1.3. Міжнаціональні відносини . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
3.1.4. Нормативно-правове регулювання становища
національних меншин. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
3.2. Державна політика в національній сфері . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
3.2.1. Політичні концепції вирішення національної проблеми . . . . . . . . . . . 116
3.2.2. Урядова політика щодо непольського населення . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
РОЗДІЛ 4. ФОРМУВАННЯ ОСВІТНЬОЇ СИСТЕМИ В ПОЛЬЩІ . . . . . . . . . 153
4.1. Освітня політика щодо національних меншин. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
4.1.1. Реорганізація системи освіти у повоєнні роки. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
4.1.2. Проблеми уніфікації освітньої сфери . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
4.1.3. Реалізація концепцій національного
та державницького виховання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
4.2. Особливості впровадження освітньої системи в Галичині . . . . . . . . . . . . 195
4.2.1. Формування Львівського шкільного округу . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195
4.2.2. Організація та функціонування навчальних закладів краю. . . . . . . . 209
РОЗДІЛ 5. ОСОБЛИВОСТІ ПОЛЬСЬКОЇ МОВНОЇ ПОЛІТИКИ
В ГАЛИЧИНІ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232
5.1. Мовна політика та її реалізація в освітній сфері . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232
5.2. Мовний утраквізм як спроба асиміляції етнічного населення краю. . . . 260
Розділ 6. ПРОБЛЕМИ ОСВІТИ В ПОЛІТИЧНОМУ ДИСКУРСІ . . . . . . . . . . 286
6.1. Освітнє питання в діяльності політичних партій . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286
6.1.1. Українські партії на сторожі національної освіти . . . . . . . . . . . . . . . 286
6.1.2. Дискусії в польському політикумі стосовно шляхів вирішення
освітнього питання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 321
6.1.3. Ідеологічні розбіжності щодо розбудови національного
шкільництва в програмах єврейських політичних сил . . . . . . . . . . . . . . . . . 344
6.1.4. Німецькі політичні діячі у відстоюванні інтересів
національного шкільництва . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 359
6.2. Освітні питання в діяльності парламенту Польщі. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 372
6.2.1. Законодавчий сейм (1919–1922) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 372
6.2.2. Сейм першої каденції (1922–1927). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 383
6.2.3. Сейм другої каденції (1928–1930). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 413
6.2.4. Сейм третьої каденції (1930–1935) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 431
6.2.5. Сейм четвертої (1935–1938) і п’ятої (1938–1939) каденцій. . . . . . . . 453
РОЗДІЛ 7. РОЛЬ КУЛЬТУРНО-ОСВІТНІХ ТОВАРИСТВ
У ФОРМУВАННІ НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ ГАЛИЧАН . . . . . . . . . . 470
7.1. Українські товариства на захисті національного шкільництва . . . . . . . . 470
7.2. Полонізаційна діяльність польських товариств . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 510
7.3. Просвітницька робота єврейських організацій . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 537
7.4. Роль німецьких товариств у піднесенні освітнього
та культурного рівня меншини краю . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 556
РОЗДІЛ 8. РЕЛІГІЙНИЙ ЧИННИК У ЗБЕРЕЖЕННІ
НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОБУТНОСТІ НАСЕЛЕННЯ КРАЮ . . . . . . . . . . . . . . 568
8.1. Участь Греко-католицької церкви в піднесенні
національного шкільництва . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 568
8.2. Просвітницька діяльність Римо-католицької церкви . . . . . . . . . . . . . . . . . 593
8.3. Релігійні основи єврейського шкільництва . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 606
8.4. Роль німецького духовенства у розвитку освітньої сфери. . . . . . . . . . . . . 615
ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 641
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 653
СПИСОК СКОРОЧЕНЬ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 766
ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 770
АНОТАЦІЯ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 795
SUMMARY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 798
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|