|
Написано: |
2005 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
06.09.2023 |
|
Твір змінено: |
06.09.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(21.7 МБ)
|
|
Опис: |
З часу здобуття Україною незалежності у 1991 році питання нації та ідентичності стали предметом гострих дискусій в українській академічній, політичній та суспільній сферах, а також постійно зростаючого інтересу з боку західних суспільствознавців. Ця дисертація має на меті дослідити способи, якими зміни ідентичності в Україні оскаржуються на різних рівнях. Дисертація досліджує не лише те, як національна ідентичність (ре)конструюється українською державою, але й процеси, за допомогою яких вона згодом обговорюється в суспільстві. Дисертація спирається насамперед на якісні методи дослідження, які були обрані таким чином, щоб дозволити досліднику розкрити та розпакувати складнощі в процесах зміни ідентичності.
У дисертації стверджується, що хоча значна наукова увага до питань ідентичності в пострадянській Україні була зосереджена на маркерах етнічної приналежності та мови, насправді це було перебільшено і недоречно. Натомість дисертант відстоює регіональний підхід, розглядаючи, як регіональні відмінності в Україні впливають на процеси націєтворення. Дисертант критично ставиться до стереотипного погляду на регіональне розмаїття України як на спрощений поділ "Захід-Схід". Зокрема, дисертантка намагається деконструювати концепцію "Східної України", обравши три досліджувані регіони, прилеглі до українсько-російського кордону, як ідеальні об'єкти для порівняльного поглибленого дослідження, і в такий спосіб вивчає, як люди в кожному з цих регіонів взаємодіють з політикою ідентичності. Таким чином, дисертація має на меті виявити і дослідити не лише регіональні відмінності, але й зосередитися на значеннях, які люди надають цим відмінностям, і таким чином поглибити наше розуміння динаміки змін ідентичності не лише в Україні, але й на всьому пострадянському просторі. Дисертант виявляє, що існують тонкі нюанси всередині трьох досліджуваних регіонів і між ними, причому люди в кожному з них дають "власне" розуміння місця свого регіону в ширших процесах націєтворення в Україні. Крім того, щодо спроб української держави (ре)конструювати національну ідентичність в освітній системі, результати дисертації чітко демонструють, як на практиці на мікрорівні ці спроби постійно перебувають у процесі суперечок і переговорів, а люди самі обирають, які частини "змісту" процесів націєтворення під керівництвом держави прийняти, а які відкинути. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Abstract i
Acknowledgements il
Note on Transliteration iv
List of Illustrations ix
List of Tables x
List ofAbbreviations xi
CHAPTER ONE: INTRODUCTION
1.1 The research gap 1
1.2 Research Questions 3
1.3 Locating the study 4
1.4 Thesis structure 6
CHAPTER TWO: THEORETICAL AND CONCEPTUAL FRAMEWORKS FOR
RESEARCHING IDENTITY CHANGE
2.1 Introduction 10
Nation-state 10
2.2 Conceptualising
the nation 11
Primordial fists 11
Modernists 12
Neo-primordialists 14
Construclivists 15
2.3 National identity: `routes' rather than `roots' 18
2.4 Narrating the nation 20
2.5 Identity
construction:
a move
beyond
the State? 22
2.6 The role of educationin the construction
of national
identity 23
The rise of `national' education systems 24
Schools: Deliverers of 'cultural capital' wrapped in a 'national'form 26
2.7 Conclusions 28
V
CHAPTER THREE: MAPPING IDENTITIES IN UKRAINE
3.1 Introduction 29
3.2 Ukrainian/Russian
nexus 30
3.3 Language:a marker of identity? 35
3.4 Turning to discourse:the social construction of group boundaries 37
Ukrainophone Ukrainians 38
Russophone
Russians 40
Russophone
Ukrainians 40
3.5 The `other' Ukraine: ambivalent ambiguity or ambiguous
ambivalence? 43
3.6 A regional approach? 44
3.7 Conclusions 46
CHAPTER FOUR: UNDERSTANDING IDENTITY CHANGE IN THE POST-
SOVIET SPACE
4.1 Introduction 47
4.2 Why do states attempt to engineer identity change in the post-Soviet space? 48
4.3 Defining `nationalising' regimes 49
4.4 `Tools' of the trade: state attempts at creating the `nation' in the post-Soviet space 51
4.5 Integrating Ukraine's historical past(s) 54
4.6 Language as a tool in the politics of identity 57
Language in Ukraine: the politics of identity 58
4.7 Contestation and negotiation: the need for a regional `dynamic' nexus 62
4.8 Conclusions 64
CHAPTER FIVE: HOW MANY UKRAINES? REGIONALISM AND THE POLITICS
OF IDENTITY
5.1 Introduction 66
5.2 Difficulties in defining Ukrainian regionalism: beyond the `east-west' divide? 67
5.3 Election results in post-Soviet Ukraine 70
5.4 The needto go
deeper:
the search
for a regional
framework? 74
5.5 From the macro to the micro: meaning and perception at the local level 84
5.6 Ukraine's eastern
borderlands 86
Luhans'k - the red pole of Ukraine? 88
Kharkiv - the capital of Ukrainian-Russian co-operation? 94
vi
Sumy 99
5.7 Conclusions 102
CHAPTER SIX: METHODOLOGICAL AND ETHICAL ISSUES
6.1 Introduction 108
6.2 A qualitative approach 108
6.3 Choice of methods 110
Expert interviews 110
Group interviews 112
Content analysis 113
Analysis of data 113
6.4 Methodological and ethical issues 114
6.5 Conclusions 117
CHAPTER SEVEN: CONTESTING HISTORY: STATE NARRATIVES OF THE
NATION
7.1 Introduction 118
7.2 Teaching the Ukrainian past 119
7.3 Narrating the `History of Ukraine' 121
Grade 5(eleven to twelve year olds) 123
Grade 7(twelve to thirteen year olds) Kiev Rus' 131
Grade 8(thirteen to fourteen year olds) The Cossack
period 133
Grade 9(fourteen to fifteen year olds) Ukraine in the nineteenthcentury 138
Grade
10(fifteen
to sixteen
year olds) Ukrainein the twentiethcentury:
1915-1939 141
Grade 11(sixteen
to seventeen
year olds) Ukraine and World War Two 145
7.4 Conclusions 146
CHAPTER EIGHT: 'WHERE ARE WE FROM? ': NEGOTIATING 'HISTORYI IN
THE REGIONS
8.1 Introduction 151
8.2 Linking the macro to the micro: the role of teachersin the Ukrainian Classroom 151
8.3 History as a Ukrainian `political football' 154
Kiev Rus' 158
The Cossack Period 159
vii
Holodomor: The Great Famine of 1932/3 160
The Second World War/Great Patriotic War? 161
8.4 Russia as the `other' 164
8.5 Schoolchildren's reflections on the `history of Ukraine' 167
Kiev Rus' 167
The CossackPeriod 168
Holodomor: The Great Famine of 1932/3 169
The Second World War/Great Patriotic War? 170
8.6 Conclusions 174
CHAPTER NINE: `WHO ARE WE? ' AND `WHO WE ARE NOV:
UNDERSTANDING THE IMPORTANCE OF THE 'REGION'
9.1 Introduction 179
9.2 Regional narratives - complementing or contradicting the state narrative? 179
Luhans'k 180
Kharkiv 185
Sumy 190
9.3 The importance of the `region': reflections from the classroom 191
9.4 Reflections on `Russia' as Ukraine's `other' 196
The Russian-Ukrainian border 197
Russian-Ukrainian relations 199
9.5 Conclusions 201
CHAPTER TEN: CONCLUSIONS
10.1 Key empirical
findings 204
10.2 Theoretical Implications 212
10.3 Limitations 214
10.4 Future researchtrajectories 214
BIBLIOGRAPHY 217
APPENDICES 241
|
|
|