Євгенія Прохоренко » Творчість Миколи Гоголя в українській літературно-критичній і художній свідомості 20-30-х рр. ХХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Творчість Миколи Гоголя в українській літературно-критичній і художній свідомості 20-30-х рр. ХХ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
03.05.2025 |
|
Твір змінено: |
03.05.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дослідження є системний аналіз рецепції Гоголя українською
літературно-критичною та художньою свідомістю 20–30-х рр. ХХ ст., вияв-
лення характеру, особливостей і динаміки зміни вектору наукового і художньо-
го потрактування спадщини та творчої особистості письменника.
5
Реалізація поставленої мети зумовила необхідність вирішення наступних
завдань:
- вивчити історіографію проблеми «Гоголь і українська література
20–30-х рр. ХХ ст.»;
- виявити основні шляхи, форми і напрями рецепції та інтерпретації
творчої особистості Гоголя українським літературознавством досліджуваного
періоду в контексті попередніх і наступних здобутків гоголезнавства;
- з’ясувати характер і вектор змін оцінок творчості та особистості
письменника в критичній літературі 20–30-х рр. ХХ ст. із врахуванням
тогочасних суспільно-політичних реалій;
- проаналізувати варіанти вирішення проблеми національної ідентичності
письменника як ключової в гоголезнавчих літературно-критичних працях 20–
30-х рр. ХХ ст.;
- дослідити інтертекстуальні зв’язки спадщини Гоголя з творчістю укра-
їнських письменників «розстріляного відродження» та основні стильові тенден-
ції побутування гоголівської традиції в українській художній свідомості того
часу;
- визначити місце творчої постаті Гоголя в українському літературному
процесі 20–30-х рр. ХХ ст. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ……….………………………………………………………….…………...3
РОЗДІЛ 1. ТВОРЧІСТЬ М. ГОГОЛЯ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРА-
ТУРНО-КРИТИЧНІЙ СВІДОМОСТІ 20–30-Х РР. ХХ СТ. ………...8
1.1. Історіографія питання «М. Гоголь і українська література
20–30-х рр. ХХ ст.» …………………………………………..…….......8
1.2. Шляхи розвитку літературно-критичної рецепції творчої
постаті М. Гоголя в 20–30-х рр. ХХ ст. ……………………………..29
1.3. Проблема національної ідентичності М. Гоголя:
історико-теоретичний аспект ………………………..………………..56
Висновки до розділу …………………………………………………..…...84
РОЗДІЛ 2. ГОГОЛІВСЬКІ ТРАДИЦІЇ В УКРАЇНСЬКІЙ ХУДОЖНІЙ
СВІДОМОСТІ 20–30-Х РР. ХХ СТ. ……………………...............…88
2.1. Романтизм М. Гоголя і неоромантична проза
20–30-х рр. ХХ ст. …........................................................................92
2.1.1. М. Гоголь і «романтика вітаїзму» М. Хвильового ……………93
2.1.2. Романтичні тенденції в прозі М. Гоголя та Ю. Яновського ...104
2.2. «Гоголівське бароко» та необарокові тенденції
20–30-х рр. ХХ ст. …………………………………………………….112
2.2.1. Гоголівський вимір образу ярмарку в українській
літературі 20–30-х рр. ХХ ст. М. Гоголь і «комічне
необароко» Остапа Вишні …………………………………….118
2.2.2. Вертепна модель міста М. Гоголя та
В. Підмогильного ..…..........................................................137
2.3. Гоголівська сатира як прояв реалістичних тенденцій
у творчості письменників 20–30-х рр. ХХ ст. ………………..……155
Висновки до розділу .…………….…………………………………..…...174
ВИСНОВКИ ...…………………………………………………………..………...177
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ………..…………………..................184
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|