Ольга Петренко-Цеунова » Театральна культура Києва епохи Бароко як засіб національного самовираження та втілення колоніального становища
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Театральна культура Києва епохи Бароко як засіб національного самовираження та втілення колоніального становища

Стаття
Написано: 2023 року
Розділ: Історична
Твір додано: 10.10.2023
Твір змінено: 10.10.2023
Завантажити: pdf див. (349.4 КБ)
Опис: Петренко­Цеунова, О. Театральна культура Києва епохи Бароко як засіб національного самови­
раження та втілення колоніального становища. Сіверянський літопис. 2023. № 4. С. 150–155. DOI:
10.58407/litopis.230413.




У статті розглянуто різні за жанром зразки театральної культури Києва барокової доби з по-
гляду співвідношення поетики та політики. Мета дослідження полягає у вивченні телеології та
прагматики творення драматичних текстів української літератури Бароко. Методологія базова-
на на концепції наративної ідентичності міста з використанням елементів міфокритики, нового
історизму, постколоніальної критики та політичної антропології. Наукову новизну зумовлює по-
гляд на знакові панегірики, декламації та зразки шкільної драми в історико-культурному контексті
їхнього творення й функціонування, внаслідок чого доведено роль театру у формуванні наративної
ідентичності Києва доби Бароко. Опрацьований матеріал дає змогу зробити такі висновки: теат-
ральність є невід’ємним складником міського простору в XVIІ–XVIII ст. У театралізованому прос-
торі міста, що ставав сценою для барокової драми, спільно діяли алегоричні та політичні персона-
жі, а самі вистави, навіть набуваючи карнавальних рис, поруч із релігійним змістом, втілювали ме-
ту сакралізації світської влади. Від XVIІ до поч. XVIІІ ст. українські книжники говорили про себе із
самодостатньої позиції, натомість із посиленням російської експансії міський колоніалізм співіс-
нує з місцевою самобутністю. Розгляд театральної культури крізь призму наративної ідентичнос-
ті демонструє, як прояви національного менталітету в протистоянні імперській асиміляції форму-
вали «уявлену спільноту».
Ключові слова: театр, шкільна драма, панегірик, бароко, українська література, наративна
ідентичність.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.