Олександр Маєвський » Засоби та методи поширення друкованих агітаційно-пропагандистських матеріалів в інформаційно-психологічних операціях у ХХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Засоби та методи поширення друкованих агітаційно-пропагандистських матеріалів в інформаційно-психологічних операціях у ХХ ст.

Стаття
Розділ: Наукова
Твір додано: 12.05.2023
Твір змінено: 12.05.2023
Завантажити: pdf див. (3.7 МБ)
Опис: "З архівів ВУЧК–ГПУ–НКВД–КГБ" №1 (55) 2021


Мета дослідження – проаналізувати основні засоби поширення друкованих агітаційно-пропагандистських матеріалів при проведенні інформаційно-пропагандистських операцій.

Автором використані загальнонаукові, міждисциплінарні та історичні дослідницькі прийоми.

Розглядаються технічні засоби, що використовувалися в інформаційно-психологічних операціях, починаючи з 1870 р. Автор описав деякі конструкції та механізми для розсіювання друкованих матеріалів з повітря. Простежується еволюція та технічне вдосконалення безпілотних апаратів, які використовувалися для поширення листівок над позиціями ворога та в тилу. Узагальнено матеріальний арсенал засобів, методи і масштаби поширення друкованої продукції під час Першої світової війни. Наводяться статистичні дані по кількості розсіяних матеріалів під час Першої та Другої світових війн. Аналізується практичний досвід використання безпілотних апаратів та агітаційних снарядів під час світових воєн та локальних конфліктів. Подано характеристики типових зразків носіїв легкої невеликоформатної друкованої пропагандистської продукції. Визначено роль і місце усього арсеналу засобів і методів поширення друкованих агітаційно-пропагандистських матеріалів в інформаційно-психологічних операціях.

Засоби розповсюдження умовно стратифіковані на 4 групи: 1) за допомогою авіації та сучасних безпілотних апаратів; 2) за допомогою артилерії: прицільних засобів засилання агітснарядів, агітмін, агітгранат різних видів; 3) за допомого повітроплавних технічних засобів з відсутніми двигунами та електроприводами: агітзмії, катапульти, повітряні кулі-балони та інші; 4) розповсюдження розвідувальними та десантними підрозділами, партизанськими загонами та цивільним населенням. Малоформатні друковані агітаційно-пропагандистські матеріали поступово втрачають свою актуальність, поступаючись інтернет-мемам та демотиваторам, які не потребують додаткових затрат на друк та значно легше поширюються в соціальних мережах. Розвиток супутникових теле- і радіотехнологій, а також використання мережі internet дає широкі можливості для проведення різноманітних психологічних операцій та розповсюдження різних видів пропаганди як в мирний час, так і під час ведення повномасштабних збройних конфліктів. Проте, досвід із залучення різноманітних засобів і методів поширення друкованих агітаційно-пропагандистських матеріалів періодично стає в нагоді і в сучасних локальних конфліктах.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.