Тетяна Лугова » Теоретико-методологічні аспекти літературознавчої концепції М.С. Грушевського
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Теоретико-методологічні аспекти літературознавчої концепції М.С. Грушевського
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
04.05.2025 |
|
Твір змінено: |
04.05.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – визначити принципи та методи літературознавчих
студій М.С. Грушевського; з’ясувати основні положення його
літературознавчої концепції; зіставити концепти вченого з ідеями його
сучасників: С. Єфремова, М. Возняка; визначити, які з концептів
М.С. Грушевського-літературознавця не втратили свого значення і сьогодні.
Для реалізації поставленої мети необхідно вирішити такі завдання:
- розглянути і зіставити наративні історії літератури зарубіжних і
вітчизняних літературознавців – попередників ученого, створені в
період зародження і розвитку культурно-історичної школи;
- порівняти нартивні історії української літератури його сучасників
(С. Єфремов, М. Возняк), щоб обґрунтувати доцільність
запропонованих ученим підходів, простежити рецепцію його ідей у
працях наступників: М. Гнатишака, Д. Чижевського;
- з’ясувати, як діяльність М.C. Грушевського-історика позначилася на
концепції літературного розвитку вченого;
12
- визначити категоріальний апарат ученого, його відповідність
вимогам того часу;
- розглянути ідею цілісності й безперервності літературного розвитку
як основу літературознавчої концепції М.С. Грушевського;
- виявити специфіку тлумачення народності української літератури
вченим;
- з’ясувати, які ідеї літературознавця не втратили свого значення для
подальших фольклористичних і літературознавчих студій. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………………….4
РОЗДІЛ 1. НАРАТИВНА КОНЦЕПЦІЯ ІСТОРІЇ ЛІТЕРАТУРИ ЯК ПРЕДМЕТ
ТЕОРЕТИЧНОЇ РЕФЛЕКСІЇ………………………………………………….…...17
1.1. Формування культурно-історичної школи літературознавства та теоретичні
пошуки українських учених………………………………………………….17
1.2. Наративні історії літератури початку ХХ століття: теоретико-
історіографічний аспект……………………………………………................27
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ І………….…………………………………………...44
РОЗДІЛ 2. ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧА ДІЯЛЬНІСТЬ М. ГРУШЕВСЬКОГО:
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПОШУКИ, КОНЦЕПТИ, КАТЕГОРІЇ……………………..46
2.1. Засвоєння зарубіжного і вітчизняного досвіду: традиції та новаторство в
методологічних пошуках ученого……………………………………………46
2.2. Принципи та методи літературознавчих досліджень………..…………..…..65
2.3. Основні концепти літературознавчого дискурсу…………………................77
2.3.1. Концепт національної історії..………………………………………………...78
2.3.2. Концепт словесності і проблема її періодизації…….…....................................84
2.3.3. Концепт віри…………………………………………………………………92
2.4. Інтерпретаційний інструментарій літературознавця….…………………...102
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ ІІ.……………………………………………………112
РОЗДІЛ 3. КОНЦЕПЦІЯ ЛІТЕРАТУРНОГО РОЗВИТКУ М. ГРУШЕВСЬКОГО
І ДИСКУРС СУЧАСНИХ ІСТОРІЙ ЛІТЕРАТУРИ.............................................115
3.1. Цілісність і безперервність літературного розвитку як основа
концепції……………………………………………………………………...116
3.2. Проблема народності в концепції історії української літератури ………..133
3.3. Дискурс сучасних концепцій: наративна чи академічна історія
літератури………………………...…………………………………………..151
3
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ ІІІ…..………………………………………………..159
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………162
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………...167
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|