Олександр Кіян » Володимир Антонович як історик й основоположник Київської історичної школи в українській історіографії другої половини ХІХ - поч. ХХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Володимир Антонович як історик й основоположник Київської історичної школи в українській історіографії другої половини ХІХ - поч. ХХ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
27.04.2024 |
|
Твір змінено: |
27.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційної роботи полягає в комплексному дослідження
історико-наукової спадщини одного з творців національно-демократичної
концепції історії України Володимира Антоновича та його діяльності по
розбудові Київської історичної школи в контексті розвитку вітчизняного
історіографічного процесу.
Для досягнення зазначеної мети автор визначив наступні дослідницькі
завдання:
– Заповнити окремі фактичні прогалини в розвитку українського
історіографії другої половини ХІХ ст.
8
– Виявити основні тенденції й особливості становлення національної
історичної науки зазначеного періоду.
– На прикладі діяльності Антоновича показати роль громадсько-
національного фактору в складанні концепції історії України.
– З’ясувати витоки та зміну сцієнтистського світогляду Антоновича як
результату трансформації головних ідейно-методологічних напрямів в
розвитку загальноєвропейської історичної думки.
– На основі співставлення творчості попередників на ниві української
історіографії (М. Максимович, М. Іванішев, М. Костомаров) показати
їх роль в становленні Антоновича як історика України.
– Визначити внесок Антоновича в націософію й методологію історії та
значення його теоретичних узагальнень для поглибленого осмислення
українського історичного буття.
– На основі аналізу проблеми періодизації й ключових положень щодо
національної історії показати Антоновича як одного з творців
національно-демократичної концепції історії України.
– З’ясувати міру впливу історичної творчості Антоновича на процес
“відпольщення” та перетворення української історії в самостійну
галузь наукового пізнання.
– Окреслити головні принципи викладацько-організаційної діяльності
Антоновича в контексті постання першої національної неформальної
наукової інституції – Київської історичної школи.
– Проаналізувати ідейно-політичні й методологічні позиції Київської
історичної школи Антоновича.
– Дослідити зміну уявлень адептів школи Антоновича на завдання,
предмет, джерельну основу, тематику студій з історії українського й
інших східнослов’янських етносів.
– Визначити місце та роль Антоновича і його історичної школи в
українському історіографічному процесі.
9
– Ідентифікувати проблему взаємозв’язку української національної і
всеслов’янської історіографій в контексті діалектики культурних
домінувань (польська та російська перспектива).
– З позицій континууму, простежити елементи наступності в історичних
дослідженнях та зміну парадигм і концептуальних засад на різних
етапах національного історіографічного процесу. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ……………………............................................................................…… 4
Розділ 1. ІСТОРІОГРАФІЧНІ, ДЖЕРЕЛОЗНАВЧІ ТА ТЕОРЕТИКО-
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ................................. 15
1.1. Володимир Антонович й Київська історична школа в
історіографії: етапи і стан наукового дослідження теми.....….
1.2. Джерельна база дослідження.......................................................
1.3. Теоретико-методологічний аспект дослідження.......................
15
73
97
Розділ 2. ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДУ І СТАНОВЛЕННЯ ВОЛОДИМИРА
АНТОНОВИЧА ЯК ІСТОРИКА УКРАЇНИ........................................... 121
2.1. Витоки та еволюція сцієнтистського світогляду….......………
2.2. Становлення Антоновича як історика України….......………..
121
148
Розділ 3. КОНЦЕПТУАЛЬНІ ІДЕЇ ТВОРЧОСТІ АНТОНОВИЧА І ЙОГО
ВНЕСОК В УКРАЇНСЬКУ ІСТОРИЧНУ НАУКУ................................... 175
3.1. Історіософія, націологія й методологія історії……......………
3.2. Національно-демократична концепція історії України......…..
175
211
Розділ 4. ВОЛОДИМИР АНТОНОВИЧ В ІСТОРІОГРАФІЧНОМУ ПРОЦЕСІ
ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ – ПОЧ. ХХ СТОЛІТТЯ.............................. 265
4.1. Джерелознавчі й історіографічні студії.....................................
4.2. Проблема “відпольщення” української історії. Володимир
Антонович і польсько-українська конфронтація в
історіографії..................................................................................
265
300
Розділ 5. КИЇВСЬКА ІСТОРИЧНА ШКОЛА АНТОНОВИЧА.............................. 330
5.1. Викладацько-організаційна діяльність Антоновича в
контексті постання національної історичної школи................. 330
4
5.2. Ідейно-політичні, національні й методологічні позиції
Київської історичної школи та її роль в українській
історіографії.................................................................................. 371
Висновки............................................................................................................. 395
Список використаних джерел та літератури............................................... 405
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|