Олександр Кіян » Володимир Антонович як історик й основоположник Київської історичної школи в українській історіографії другої половини ХІХ - поч. ХХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Володимир Антонович як історик й основоположник Київської історичної школи в українській історіографії другої половини ХІХ - поч. ХХ ст.

Дисертація
Написано: 2008 року
Розділ: Історична
Твір додано: 27.04.2024
Твір змінено: 27.04.2024
Завантажити: pdf див. (2.4 МБ)
Опис: Мета дисертаційної роботи полягає в комплексному дослідження
історико-наукової спадщини одного з творців національно-демократичної
концепції історії України Володимира Антоновича та його діяльності по
розбудові Київської історичної школи в контексті розвитку вітчизняного
історіографічного процесу.
Для досягнення зазначеної мети автор визначив наступні дослідницькі
завдання:
– Заповнити окремі фактичні прогалини в розвитку українського
історіографії другої половини ХІХ ст.


8

– Виявити основні тенденції й особливості становлення національної
історичної науки зазначеного періоду.
– На прикладі діяльності Антоновича показати роль громадсько-
національного фактору в складанні концепції історії України.
– З’ясувати витоки та зміну сцієнтистського світогляду Антоновича як
результату трансформації головних ідейно-методологічних напрямів в
розвитку загальноєвропейської історичної думки.
– На основі співставлення творчості попередників на ниві української
історіографії (М. Максимович, М. Іванішев, М. Костомаров) показати
їх роль в становленні Антоновича як історика України.
– Визначити внесок Антоновича в націософію й методологію історії та
значення його теоретичних узагальнень для поглибленого осмислення
українського історичного буття.
– На основі аналізу проблеми періодизації й ключових положень щодо
національної історії показати Антоновича як одного з творців
національно-демократичної концепції історії України.
– З’ясувати міру впливу історичної творчості Антоновича на процес
“відпольщення” та перетворення української історії в самостійну
галузь наукового пізнання.
– Окреслити головні принципи викладацько-організаційної діяльності
Антоновича в контексті постання першої національної неформальної
наукової інституції – Київської історичної школи.
– Проаналізувати ідейно-політичні й методологічні позиції Київської
історичної школи Антоновича.
– Дослідити зміну уявлень адептів школи Антоновича на завдання,
предмет, джерельну основу, тематику студій з історії українського й
інших східнослов’янських етносів.
– Визначити місце та роль Антоновича і його історичної школи в
українському історіографічному процесі.


9

– Ідентифікувати проблему взаємозв’язку української національної і
всеслов’янської історіографій в контексті діалектики культурних
домінувань (польська та російська перспектива).
– З позицій континууму, простежити елементи наступності в історичних
дослідженнях та зміну парадигм і концептуальних засад на різних
етапах національного історіографічного процесу.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
Пов'язані автори:
Антонович Володимир
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.