Катерина Ісаєнко » Микола Гоголь і Пантелеймон Куліш: проблема типології художньої свідомості
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Микола Гоголь і Пантелеймон Куліш: проблема типології художньої свідомості
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2004 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
13.05.2024 |
|
Твір змінено: |
13.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(719.2 КБ)
|
|
Опис: |
Метою дисертаційного дослідження є окреслення особливостей оцінки і
аналізу Кулішем творчого доробку Гоголя з урахуванням теоретико-літературної,
естетичної програми митців та її еволюції, складної диференціації меж і
взаємозв’язків розвитку національної ідеї у контексті російсько-українських
відносин другої половини ХІХ ст, а також на основі спільної етнічності дослідника
і досліджуваного, визначення міри світоглядової близькості двох письменників та
належності їх до різних етапів розвитку художньої свідомості шляхом
порівняльного аналізу творчого доробку.
Згідно поставленої мети дисертаційне дослідження потребує вирішення
таких завдань:
• визначення на теоретичному і практичному рівнях поняття “художня
свідомість” у межах методології інтегральної компаративістики, порівняльної
типології та рецептивної естетики;
• розгляд у системі художньо-естетичних та філософських основ творчості П.
Куліша його роботи над біографією і літературною спадщиною М. Гоголя
відповідно до етапів творчості та світоглядової еволюції критика;
• порівняння постатей П. Куліша і М. Гоголя як світоглядно-психологічних типів,
доведення їх належності до різних етапів розвитку національної самосвідомості;
• визначення ролі впливів М. Гоголя на творчість П. Куліша на образно-
тематичному і семантичному рівнях;
• дослідження способів презентації авторського слова як пошуку наративної
стратегії у М. Гоголя і П. Куліша. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП.................................................................................................................3
РОЗДІЛ 1 М. Гоголь і П. Куліш як представники різних етапів
розвитку художньої свідомості
1.1. Творча спадщина М. Гоголя і П. Куліша:
історіографія питання. 8
1.2. Проблема типології художньої свідомості: теоретичний
аспект дослідження. 13
1.3. “Своє” і “чуже” як рецептивний детермінант у
М. Гоголя та П. Куліша. 23
1.4. Художня свідомість П. Куліша та М. Гоголя крізь призму
концепту “серця” (типологічний аспект) . 36
1.5. Концепція історії у М. Гоголя і П. Куліша
(порівняльний аспект). 63
РОЗДІЛ 2 Біографічний дискурс у контексті російсько-українських
культурних взаємин ХІХ ст. (П. Куліш про М. Гоголя)
2.1. Біографія М. Гоголя як модель життєпису письменника-пророка . .74
2.2. П. Куліш – критик М. Гоголя (на матеріалі дискусії
з М. Максимовичем). 101
2.3. Редакційно-видавнича діяльність П. Куліша як спосіб інтерпретації
образу М. Гоголя. 112
2.4. Біографічно-видавничі студії П.Куліша
у рецепції російської критики. 132
РОЗДІЛ 3 Гоголівські теми, ідеї, образи у художній свідомості П. Куліша
3.1.Ейдологічна “присутність” Гоголя у художньому вимірі П.
Куліша.
145
3.2.“Вибрані місця із листування з друзями” М. Гоголя і “Хуторна
філософія” П. Куліша: проблема інтертекстуальності . 156
ВИСНОВКИ. 175
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ. 180
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|