Олександр Ганшин » Перевірка гіпотези щодо тотожності храму літописного монастиря Святого Симеона та споруди Кирилівської церкви Києва на підставі аналізу відомостей із пом’янників і артефактів сфрагістики
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Перевірка гіпотези щодо тотожності храму літописного монастиря Святого Симеона та споруди Кирилівської церкви Києва на підставі аналізу відомостей із пом’янників і артефактів сфрагістики
Стаття
|
|
|
Написано: |
2023 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
02.07.2023 |
|
Твір змінено: |
02.07.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.4 МБ)
|
|
Опис: |
Ганшин, О. Перевірка гіпотези щодо тотожності храму літописного монастиря Святого Симеона
та споруди Кирилівської церкви Києва на підставі аналізу відомостей із пом’янників і артефактів
сфрагістики. Сіверянський літопис. 2023. № 2. С. 30–44. DOI: 10.58407/litopis.230204.
У статті здійснена подальша перевірка гіпотези автора стосовно тотожності храму літо-
писного монастиря Святого Симеона на Копирівому кінці та споруди сучасної Кирилівської церкви
Києва. На підставі аналізу відомостей із пом’янників про християнське ім’я князя Всеволода Ольго-
вича й свинцевих печатей з образом святого Кирила зроблено висновок про те, що ім’я Кирило є не
хрестильним, а чернечим. Подано спробу реконструкції можливих причин, часу та місця постри-
ження князя.
Подальший розгляд проблеми хрестильного імені князя Всеволода Ольговича та первинного по-
свячення його київської церкви провадиться в межах запропонованого автором припущення з аналі-
зом фрескового опорядження й особливостей внутрішньої архітектури храму. Наявні джерела да-
ють авторові підстави визначити як небесного патрона князя Всеволода Ольговича святого стар-
ця Симеона Богоприємця, а первісну посвяту його київського храму – Симеонівська церква одной-
менного літописного монастиря.
Ключові слова: монастир Святого Симеона, Кирилівська церква Києва, хрестильне ім’я, черне-
че ім’я, пом’янники, печатки.
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|