Авторський колектив » Основи соціальної психології
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Основи соціальної психології
Підручник
|
|
|
Написано: |
2018 року |
|
Розділ: |
Навчальна |
|
Твір додано: |
06.09.2025 |
|
Твір змінено: |
06.09.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(5 МБ)
|
|
Опис: |
Основи соціальної психології : підручник для закладів вищої освіти / П. П. Горностай, М. М. Слюсаревський,
В. О. Татенко, Т. М. Титаренко, Н. В. Хазратова та ін. ; за ред.
М. М. Слюсаревського. – Київ : Талком, 2018. – 580 с.
ISBN 978-617-7685-42-4
Підручник створено на основі однойменного навчального посібника, виданого майже десять літ тому, який пройшов експериментальну перевірку в низці
закладів вищої освіти. Орієнтуючись на розроблені в Інституті соціальної та
політичної психології НАПН України концептуальні засади розуміння соціальної
психології як фундаментальної психологічної дисципліни, автори підручника визначають її предмет, структуру і функції, пропонують нове бачення проблемних
питань становлення цієї дисципліни у світі і в Україні. Аналізується психологічна
проблематика регуляції соціальної поведінки, міжособової взаємодії, соціального
впливу. Уперше до курсу соціальної психології включено тему соціальних
ситуацій, по-новому висвітлено теми психології груп і психології мас, соціальної
психології особистості. Належну увагу приділено практичному інструментарію
соціальних психологів.
Адресований студентам закладів вищої освіти, що навчаються за спеціальністю “Психологія”. Може бути використаний і в процесі підготовки студентів за
іншими спеціальностями галузей знань 05 “Соціальні та поведінкові науки” і 23
“Соціальна робота”. Стане в пригоді також працівникам соціальної сфери,
фахівцям у галузях менеджменту, політики, масової комунікації. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА......................................................................................7
Розділ 1. НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ
СОЦІАЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ..........................................................11
1.1. Предмет і проблематика соціальної психології ...................11
1.2. Історія становлення і розвитку соціальної психології.........31
1.3. Методологія та методи соціальної психології......................58
Питання для обговорення та закріплення матеріалу.......................77
Практичні завдання .............................................................................79
Література до розділу.........................................................................82
Розділ 2. РЕГУЛЯТИВНІ МЕХАНІЗМИ СОЦІАЛЬНОЇ
ПОВЕДІНКИ, МОЖЛИВОСТІ ЇЇ ПОЯСНЕННЯ
І ПЕРЕДБАЧЕННЯ ...........................................................................85
2.1. Соціальне настановлення як регулятор соціальної
поведінки .......................................................................................85
2.2. Цінності та ціннісні орієнтації ..............................................101
2.3. Принцип ситуаційності та його роль у поясненні
і передбаченні соціальної поведінки ...........................................115
Питання для обговорення та закріплення матеріалу.......................140
Практичні завдання .............................................................................141
Література до розділу.........................................................................147
Основи соціальної психології
4
Розділ 3. ПСИХОЛОГІЯ МІЖОСОБОВИХ СТОСУНКІВ
ТА МІЖОСОБОВОЇ ВЗАЄМОДІЇ.................................................. 149
3.1. Сутність і форми стосунків та взаємодії між людьми ....... 150
3.2. Соціальна перцепція: взаємосприймання
і взаєморозуміння ......................................................................... 164
3.3. Комунікація як вияв міжособових стосунків....................... 176
Питання для обговорення та закріплення матеріалу ...................... 195
Практичні завдання............................................................................. 196
Література до розділу ........................................................................ 198
Розділ 4. ПСИХОЛОГІЯ ВПЛИВУ ................................................ 201
4.1. Вплив як предмет соціально-психологічного інтересу....... 201
4.2. Вплив у типологічному вимірі.............................................. 206
4.3. Суб’єктно-вчинкова природа впливу людини
на людину ...................................................................................... 217
4.4. Соціально-психологічні механізми впливу ......................... 224
4.5. Системна модель механізмів впливу і критерії
його ефективності ......................................................................... 241
Питання для обговорення та закріплення матеріалу ...................... 248
Практичні завдання............................................................................. 249
Література до розділу ........................................................................ 252
Розділ 5. ГРУПА І МІЖГРУПОВІ ВІДНОСИНИ
ЯК СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ФЕНОМЕНИ .................. 255
5.1. Феномен групи та його вивчення соціальною
психологією .................................................................................. 255
5.2. Психологічні параметри вивчення групи ............................ 267
5.3. Динамічні процеси в групах ................................................. 277
5.4. Міжгрупові відносини .......................................................... 291
Питання для обговорення та закріплення матеріалу ...................... 302
Практичні завдання............................................................................. 303
Література до розділу ........................................................................ 306
Зміст
5
Розділ 6. ПСИХОЛОГІЯ ВЕЛИКИХ ГРУП І МАСОВИХ
ЯВИЩ...................................................................................................307
6.1. Наукові уявлення про структуру психіки
та розвиток великої групи.............................................................307
6.2. Основні різновиди і психологічні особливості
великих груп ..................................................................................335
6.3. Маса і масові явища ...............................................................353
Питання для обговорення та закріплення матеріалу.......................386
Практичні завдання .............................................................................388
Література до розділу.........................................................................391
Розділ 7. ПСИХОЛОГІЯ СЕРЕДНІХ І МАЛИХ ГРУП...............393
7.1. Психологічна специфіка та структура середніх
і малих груп ....................................................................................393
7.2. Проблема продуктивності малої і середньої групи ............401
7.3. Групова динаміка в малих групах .........................................413
7.4. Організація як середня соціальна група ..............................430
Питання для обговорення та закріплення матеріалу.......................444
Практичні завдання .............................................................................446
Література до розділу.........................................................................449
Розділ 8. СОЦІАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ ОСОБИСТОСТІ .........451
8.1. Соціальна природа особистості та її життєвий світ.............451
8.2. Психологічний простір особистості......................................464
8.3. Особистісний час і можливості життєздійснення................480
8.4. Самосвідомість та ідентифікація ..........................................491
8.5. Особистісна ефективність і задоволеність життям..............506
Питання для обговорення та закріплення матеріалу.......................516
Практичні завдання .............................................................................517
Література до розділу.........................................................................521
Основи соціальної психології
6
Розділ 9. ПРАКТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ
СОЦІАЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ........................................................ 523
9.1. Соціально-психологічне консультування ............................ 523
9.2. Активні соціально-психологічні методи.............................. 540
9.3. PR-технології, іміджмейкінг та ефекти масових
комунікацій як практичний інструментарій соціальної
психології ...................................................................................... 558
Питання для обговорення та закріплення матеріалу ...................... 572
Практичні завдання............................................................................. 573
Література до розділу ........................................................................ 577
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|