Віра Агеєва » Мистецтво рівноваги: Максим Рильський на тлі епохи (вид. 2012)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Мистецтво рівноваги: Максим Рильський на тлі епохи (вид. 2012)
Праця
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
04.08.2025 |
|
Твір змінено: |
05.08.2025 |
|
Завантажити: |
djvu
(5.7 МБ)
|
|
Опис: |
Агеєва, Віра.
Мистецтво рівноваги: Максим Рильський на тлі епохи / Віра Агеєва. – К.: Книга, 2012. – 392 с.
ISBN 978-966-8314-66-7
Авторка розглядає творчість Максима Рильського у широкому біографічному та історико-культурному контексті. Вперше із залученням тривалий час недоступних або замовчуваних архівних матеріалів і документів простежено історію шляхетського роду Рильських, зокрема історію боротьби “двох душ”, польської й української, роль Тадея Рильського і всього середовища київської Старої Громади у формуванні найвизначнішого поета неокласичного кола. Розглянуто художню еволюцію від символізму десятих років до неокласицизму двадцятих – сорокових. Окрема сюжетна лінія цього дослідження – особливості “безпеки життєдіяльності” у роки сталінського соцреалізму, складні й незрідка трагічні колізії співіснування з радянською системою, аналіз текстів з подвійним дном, текстів – шифрів, наявних у багатьох радянських письменників. Поетика Максима Рильського аналізується в контексті художньої практики київських неокласиків, зокрема Миколи Зерова та Павла Филиповича. Акцентується особлива роль Максима Рильського у збереженні традицій українського модернізму в другій половині XX століття. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ 5
Розділ І. Між Бодлером і Гомером: визначення естетичних орієнтирів 15
1. Пошуки мистецького ґрунту 15
2. Парнасці 36
3. Історико-літературний контекст: рецепція неокласицизму як діагноз стану вітчизняної культури 51
Розділ II. Символізм десятих років: криза релігійної свідомості, гріховність краси і “святинямовчання” 67
1. Поет гріха у знебоженому світі 67
2. Недосяжна лілея 79
3. Висловити несказанне 94
Розділ ІІІ. Неокласична рівновага 109
1. Опанування спокою 109
2. Акме 118
3. Пантеїстичні прозріння 129
4. Гораціанська апологія “вірного заступа” 137
5. Поетика палімпсеста 148
Відступ 1. Гімн агресії 155
Відступ 2. Умиротвореність гораціанства й тягар самопокути: паралельні психологічні реальності 162
Розділ IV. Ars Poetica 175
1. “В тобі, мистецтво, у тобі одному...” 175
2. Поет у час облоги 209
Розділ V. Художній простір 219
1. Притягальність дому 219
2. Шлях 233
3. Київський текст 237
4. Влада пахощів 245
Розділ VI. Співіснування з соцреалізмом 258
1. Психоаналіз соцреалізму 258
2. Тексти з подвійним дном 286
3. Кетман: біографічний відступ 300
Розділ VII. Повернення до чистих джерел 315
1. Мандрівка в молодість 315
2. “Вміє розставатись той, хто вмів любить” 345
Розділ VIII. Третє цвітіння 353
1 Зупинена мить 353
2 Туга прощання 368
Замість висновків 389
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|