|
Написано: |
2020 року |
|
Розділ: |
Художня |
|
Твір додано: |
12.02.2023 |
|
Твір змінено: |
09.07.2024 |
|
Завантажити: |
Файли вилучено з бібліотеки на запит власника авторських прав. |
|
Опис: |
АЛЬ-ЕЙСА Усама
Божевільні з Вифлеєма. Роман / Переклад з арабської Богдана Горвата. — Львів: Видавництво Анетти Антоненко, 2020. — 256 с.
ISBN 978-617-7654-24-6
Усама аль-Ейса — письменник, публіцист і дослідник, уся творча і професійна діяльність якого щільно сконцентрована довкола палестинської тематики — політики, історії, гео-
графії, культури — із центром у Вифлеємі, прадавньому містечку, в якому він народився у таборі для біженців 1963 року.
Велика мала батьківщина автора є натхненням і джерелом усіх його художніх та академічних текстів, тож звучить у назвах оповідань та романів. Письменник занурює читача у глибокі та трагічні історії славетного святого міста через комічні, насичені міським фольклором оповідки, в яких реальне сплітається із неймовірним і загадковим. Герої цієї книжки — що знедолені міські маргінали чи пацієнти психіатричної лікарні, що історичні особистості чи сучасні відомі політики, проте, — аж ніяк не героїчні. Крізь історії божевільних із Вифлеєма, у всьому різноманітті їхніх безумств, шаленств, одержимостей і просто глупств, роман відкриває таємниці справжнього світу палестинців, у якому, за словами письменника, «неможливо вижити без малої чи більшої частки божевілля», яке, зрештою, стало для них «єдиним способом опору». |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Застереження . . . . . . . . . . . 5
Божевільня . . . . . . . . . . . . . . 7
Книга Буття
Там, де хащі зненацька
захопили єгипетського
пашу . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Як причарувати жіноче
серце, не вдаючись до
чарів? . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Чим Дагеш здивував
Джабру та Шарабі? . . . . . . 28
Як стала страдницею
офірна голубка? . . . . . . . . 35
Чи довго живуть
легенди про щедрість?. . . 42
Інша Дегейша, чому ні? . . 49
Як батькові штани стали
прапором? . . . . . . . . . . . . . 55
Що так вразило
Мар’ям аль-Ислінію? . . . . 58
А якщо імператор
німець? . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Як Вільгельм став дядьком
для мусульман? . . . . . . . . . 68
Книга тих, що не мають
книг (кому не присвячено
книг)
Саллюм, Саліма
та Абу Асрі . . . . . . . . . . . . . 77
Аль-Абд Аляві . . . . . . . . . . 87
Багіжа Сабрі . . . . . . . . . . . . 99
Божевілля та рабство . . . 110
Юсуф Аллян . . . . . . . . . . . 116
Майстер . . . . . . . . . . . . . . 118
Ще один Старий . . . . . . . 121
Мунір Шахата . . . . . . . . . 129
Исам Саад. . . . . . . . . . . . . 136
Газі Джаміль. . . . . . . . . . . 143
Муїн Абід Раббу . . . . . . . 149
Амід Алім Джаммаль . . . 154
Аміра Аладдін
Мухаммад. . . . . . . . . . . . . 161
Шафіка аль-Мисрі. . . . . . 166
Ріфка Алі. . . . . . . . . . . . . . 170
Жінки нашої родини . . . 175
Шейхиня Сафія . . . . . . . . 181
Гадба з Єрусалима . . . . . 186
Книга кишмишу
Старий . . . . . . . . . . . . . . . 191
Кишмиш . . . . . . . . . . . . . . 199
Божевільні Христові . . . . 212
Джад та інші. . . . . . . . . . . 221
Мансур аль-Махмуді . . . 228
Салям Файяд . . . . . . . . . . 235
Небо неозоре . . . . . . . . . . 241
Росіяни наступають . . . . 243
Тут був Путін . . . . . . . . . . 249
|
|
|