Людмила Золотюк » Специфіка і функції художнього портрета у прозі В. Винниченка
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Специфіка і функції художнього портрета у прозі В. Винниченка
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.10.2024 |
|
Твір змінено: |
24.10.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації – на основі прозових текстів В. Винниченка дослідити
особливості портретування письменника з опертям на принципи
«зображального – виражального», «ракурсу – реверса», «зовнішнього та
внутрішнього планів буття особистості», «отілесненого серця», а також у
взаємозв’язках портрета персонажа з пейзажем, інтер’єром, художньою
деталлю, композицією, фабулою; визначити функції художнього портрета у
прозі автора.
Завдання дослідження: 7
– увести поняття «портрет літературного героя» у контекст концептів
«тіло – тілесність»;
– висвітлити поняття «портрет» на «перехресті» літературознавства,
мовознавства, психології та образотворчого мистецтва;
– проаналізувати літературні прозові тексти В. Винниченка з метою
виявлення у них портретних описів, характеристик;
– визначити найпоширеніші засоби творення портрета персонажа у прозі
В. Винниченка, виявити їхній художній та психологічний підтекст і функції;
– розглянути портрет літературних персонажів у художніх контекстах. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………………………………………………… 3
РОЗДІЛ 1. ПОРТРЕТ ЯК ХУДОЖНІЙ ПРИЙОМ……………………...... 10
1.1. Портрет у контексті тілесності…………………………………………..... 10
1.2. Портрет у художній літературі……………………………………………. 18
РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВОСТІ ПОРТРЕТУВАННЯ «ЧУДНИХ»
ПЕРСОНАЖІВ………………………………………………………………… 39
2.1. Чудні та чужі персонажі…………………………………………………... 39
2.2. Контраст як засіб творення психологічного портрета героїв
В. Винниченка («Контрасти», «Чудний епізод»)…………………………….. 54
2.3. Рум’янці та сором у романі «Нова заповідь»……………………………. 68
2.4. Ніс як знак здеформованої індивідуальної самоідентифікації
літературних героїв…………………………………………………………….. 79
2.5. «Смачні/несмачні» засоби портретування……………………………….. 87
2.6. Головні убори як засіб портретування…………………………………… 94
2.7. Вербалізація невербальних засобів портретування...………………….. 108
2.7.1. Погляд як внутрішньо-зовнішнє самовираження персонажа….. 108
2.7.2. Усміхнені герої роману «Записки Кирпатого Мефістофеля»….. 127
РОЗДІЛ 3. ПОРТРЕТИ ПЕРСОНАЖІВ У ХУДОЖНІХ
КОНТЕКСТАХ………………………………………………………………. 137
3.1. Портрет в інтер’єрі («Слово за тобою, Сталіне!»)……………………... 137
3.2. Гендерний аспект портретування……………………………………….. 147
3.2.1. Знаки зовнішнього вигляду у трикутнику «чоловік – творчість –
жінка»………………………………………………………………………….. 147
3.2.2. Портрет і «жіночий/чоловічий» характер……………………….. 155
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………... 169
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………….. 177
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|