Борис Змерзлий » Формування і трансформація системи просвітництва кримськотатарського народу в умовах радянської політики коренізаціі (20-30-ті рр. ХХ ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Формування і трансформація системи просвітництва кримськотатарського народу в умовах радянської політики коренізаціі (20-30-ті рр. ХХ ст.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2007 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
26.04.2024 |
|
Твір змінено: |
26.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.1 МБ)
|
|
Опис: |
Метою роботи є вивчення процесу формування і трансформування системи просвітни-
цтва кримських татар у 20 – 30-х роках ХХ ст. та основних його складових, аналіз діяльності
органів державної влади із залучення кримськотатарської молоді до навчання, підвищення її
освітнього рівня, здобуття спеціальності.
Мета передбачає реалізацію таких дослідницьких завдань:
• з’ясувати основні напрямки та тенденції в історіографії просвітництва кримських
татар у міжвоєнний період;
• проаналізувати основні джерела з поставленої проблеми та надати їм характери-
стику;
• висвітлити основні напрямки, форми й методи формування радянської системи
народної освіти в Кримській АРСР;
• виявити соціальні чинники у зміні алфавітної системи кримськотатарської мови;
• проаналізувати процес ліквідації неписьменності серед кримських татар та фор-
мування радянської системи початкової і середньої освіти кримських татар;
• показати роль професійних курсів та шкіл фабрично-заводського учнівства у
справі підготовки спеціалістів із середовища кримських татар;
• дослідити процес залучення кримських татар у середньо-спеціальні й вищі нав-
чальні заклади та їх навчання;
• розкрити проблему організації видавничої справи, створення й діяльності крим-
ськотатарських засобів масової інформації;
• показати роль та місце культосвітніх центрів регіону у системі кримськотатарсь-
кого національного просвітництва. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Перелік умовних скорочень________________________________________________3
Вступ___________________________________________________________________4
Розділ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ, ЛІТЕРАТУРА
ТА ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Методологія та методи дослідження____________________________________10
1.2. Історіографія проблеми_______________________________________________17
1.2. Джерельна база дослідження___________________________________________29
Розділ 2. ФОРМУВАННЯ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ НАРОДНОЇ ОСВІТИ
КРИМСЬКИХ ТАТАР
2.1. Встановлення радянської влади і проблема поширення освіти серед
кримських татар________________________________________________________43
2.2. Введення латиничного шрифту в
кримськотатарську писемність_____________________________________________66
2.3. Перехід до кириличного шрифту___________________________ ____________89
Розділ 3. ПОЧАТКОВА І СЕРЕДНЯ ОСВІТА КРИМСЬКИХ ТАТАР
3.1. Заходи державних і партійних органів Кримської АРСР щодо ліквідації
неписьменності серед кримських татар__________ _______________________100
3.2. Матеріально-технічне забезпечення шкільної освіти кримських татар________128
3.3. Проблема вчительських кадрів для кримськотатарських шкіл_______________141
3.4. Кількісні зміни в системі початкової та середньої народної освіти
кримських татар_______________________________________________________148
3.5. Організація навчальної роботи в школах________________________________156
2
Розділ 4. КРИМСЬКІ ТАТАРИ У СФЕРІ СПЕЦІАЛЬНОЇ, СРЕДНЬО-СПЕЦІАЛЬНОЇ І
ВИЩОЇ ОСВІТИ
4.1. Професійні курси підготовки та перепідготовки кадрів_____________________171
4.2. Організація політичної освіти кримських татар___________________________184
4.3. Кримські татари у школах фабрично-заводського учнівства________________201
4.4. Кримські татари та розвиток системи середньо-спеціальної освіти___________215
4.5. Навчання кримських татар на робітфаках________________________________237
4.6. Кримські татари у вищих навчальних закладах___________________________246
Розділ 5. РОЗВИТОК ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ТА ПРОСВІТНИЦТВО
КРИМСЬКОТАТАРСЬКОЮ МОВОЮ
5.1. Розвиток видавничої справи кримськотатарською мовою__________________264
5.2.Видання національних газет___________________________________________284
5.3. Видання часописів кримськотатарською мовою__________________________307
5.4. Місце та роль кіно у просвіті кримських татар____________________________324
5.5. Виникнення та розвиток кримськотатарського радіомовлення______________331
5.6. Розвиток національної бібліотечної справи______________________________341
5.7. Музеї Криму у системі просвіти кримських татар_________________________354
5.8. Діяльність НДІ мови та літератури ім. О.С.Пушкіна______________________365
Висновки_____________________________________________________________371
Список використаних джерел та літератури_________________________________379
Додатки_______________________________________________________________450
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|