Алла Зякун » Навчальна література з історії кінця 80-х - 90-ті рр. ХХ ст.: історіографічний аналіз
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Навчальна література з історії кінця 80-х - 90-ті рр. ХХ ст.: історіографічний аналіз
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2002 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
28.05.2024 |
|
Твір змінено: |
28.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(489.6 КБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження: на основі історіографічного аналізу навчальної
літератури з історії, виданої в Україні в 1989-2000 рр., простежити
формування в історичній освіті України цілісної системи історичних знань,
заснованої на сучасних досягненнях науки і окреслити місце навчальної
літератури в джерельній базі історіографії.
Реалізація поставленої мети супроводжувалась вирішенням таких
завдань:
- проаналізувати стан дослідження теми, повноту і характер
джерельної бази;
- з’ясувати місце і особливості історичної літератури як
історіографічного джерела;
- провести кліометричний аналіз навчальної літератури з історії,
виданої в Україні у досліджуваний період;
- обґрунтувати періодизацію створення в Україні нового покоління
навчальної літератури з історії для середньої та вищої освіти;
- висвітлити вплив методологічних та ідеологічних підходів
радянської історіографії на зміст і якість навчальної літератури;
простежити еволюцію та утвердження в пострадянській навчальній
літературі з історії, нових методологічних засад історичної науки;
розкрити складність та суперечливість процесу подолання
стереотипів минулого;
- встановити рівень об’єктивності і достовірності навчальної
літератури як історіографічного джерела, оцінити внесок авторів
нових підручників та посібників з історії в розробку методології
історичної науки;
- окреслити актуальні проблеми подальшого розвитку українського
історичного підручникознавства. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ ___________________________________________________________ 3
Розділ 1. Методологічні засади навчальної літератури з історії як
історіографічного джерела_________________________________________ 20
1.1. Еволюція методологічних засад у вітчизняній історичній
науці та її вплив на навчальну літературу__________________ 20
1.2. Формування нових концептуальних підходів істориків в
умовах кардинальної трансформації українського
суспільства____________________________________________31
Розділ 2. Становлення нового змісту історичної освіти та його відображення
в підручниках та посібниках для загальноосвітньої школи_______________46
2.1. Розробка в Україні сучасної концепції історичної освіти_____46
2.2. Історіографія створення нового покоління навчальної
літератури з історії для загальноосвітньої школи
_______________________________________________64
2.3. Відображення в підручниках та посібниках з історії актуальних
проблем нового змісту історичної освіти__________________96
Розділ 3. Історіографія навчальної літератури з історії для вищих
навчальних закладів _____________________________________________109
3.1. Трансформація вищої історичної освіти в Україні та її вплив на
підручникотворення з історії___________________________109
3.2. Історіографічний аналіз навчальної літератури з історії України
для вищих навчальних закладів________________________120
3.3 Історіографія навчальної літератури з історії для професійної
підготовки істориків у вищій школі_____________________142
Висновки_______________________________________________________150
Список використаних джерел______________________________________157
Додатки________________________________________________________181
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|