Галина Жук » Віолончельна творчість В. Барвінського в контексті розвитку жанру в українській музиці першої половини ХХ століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Віолончельна творчість В. Барвінського в контексті розвитку жанру в українській музиці першої половини ХХ століття
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2005 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
30.07.2024 |
|
Твір змінено: |
31.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.8 МБ)
|
|
Опис: |
Метою даної роботи є розгляд творів В.Барвінського для віолончелі, як
перших зразків даного жанру не лише в галицькій, але й в українській музиці,
дослідження їх особливостей в контексті українських та західноєвропейських
6
традицій та впливу надбань композитора у віолончельному жанрі на творчість
українських композиторів.
Завдання дослідження полягають у наступному:
- Розглянути здобутки світової віолончельної музики періоду кінця ХІХ –
початку ХХ ст.;
- Проаналізувати галицьку віолончельну традицію та жанри камерної
музики, особливості концертного життя та музичної освіти на зламі ХІХ-
ХХст;
- Визначити фактори, що вплинули на формування світогляду і стилістику
творчості композитора;
- Здійснити аналіз творів для віолончелі різних жанрів та віолончельних
ансамблів В.Барвінського з точки зору стилістики, принципів
формотворення, засобів виразності з позиції взаємопоєднання європейських
та галицьких традицій музичного мистецтва, визначити їх місце в
українській віолончельній музиці;
- Прослідкувати засади становлення і розвитку фахового викладання
віолончелі в українських навчальних закладах Галичини, окреслити вплив В.
Барвінського на становлення професіоналізації музичної освіти і створення
національного педагогічного репертуару;
- Дослідити характер гастрольно-концертної практики Галичини вказаного
періоду і вплив концертної діяльності В.Барвінського та Б.Бережницького на
становлення і розвиток віолончельного і камерно-ансамблевого виконавства
в Галичині на початку ХХст.;
- Прослідкувати спадкоємність творчих засад, громадянської позиції,
педагогічної та гастрольної діяльності учнів - послідовників В.Барвінського,
їх вплив на розвиток мистецьких процесів в українській музиці. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ...............................................................................................................4
Розділ 1. Формування стилістики віолончельної музики В.Барвінського
на перетині українських (в т.ч.галицьких) та європейських
музичних традицій........................................................................9
Розділ 2. Віолончельні твори В.Барвінського та камерні ансамблі з
участю віолончелі.......................................................................22
2.1. Віолончельні мініатюри (“Думка”, “Ноктюрн”, ”Мелодія”)..............22
2.2. Великі циклічні форми (“Варіації на українську тему”, ”Сюїта”).....26
2.3. Сонатні цикли (соната для віолончелі і фортепіано та Ліричний
концерт для віолончелі з оркестром.)....................................................32
2.4. Камерні ансамблі з участю віолончелі..................................................46
2.4.1. Тріо a-moll............................................................................................46
2.4.2. Секстет для п’яти струнних і фортепіано c-moll.............................55
2.4.3. Квартет g-moll “Молодіжний”..........................................................66
2.4.4. Квінтет g-moll для двох скрипок, альта, віолончелі і фортепіано..74
Розділ 3. Риси стилістики та особливості музичної мови у
віолончельних ансамблях В.Барвінського.................................81
Розділ 4. Організаційна діяльність та педагогічна концепція
В.Барвінського, її вплив на розвиток віолончельної педагогіки
у ВМІ ім. Лисенка і створення віолончельного та
камерного педагогічного репертуару...........................................98
Розділ 5. Значення концертної діяльності В. Барвінського та
Б.Бережницького у становленні і розвитку віолончельного
і камерно - ансамблевого виконавства в Галичині на
початку ХХст...................................................................................111
Розділ 6. Вплив В.Барвінського на професіоналізацію інструментальних
жанрів у доробку галицької композиторської школи молодшої
генерації (20-30-і рр.).....................................................................134
3
Висновки………………………………………………………………..…..145
Список використаних джерел....................................................................154
Додатки...........................................................................................................161
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|