Ігор Жалоба » Політика австрійського уряду щодо шляхів сполучення на північному сході монархії в останній чверті XVIII - на початку 70-х років ХІХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Політика австрійського уряду щодо шляхів сполучення на північному сході монархії в останній чверті XVIII - на початку 70-х років ХІХ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2004 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
07.05.2024 |
|
Твір змінено: |
07.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Враховуючи наукове, теоретичне і
політико-практичне значення теми, виходячи з необхідності її подальшої
розробки, спираючись визначальною мірою на власноруч віднайдені і
опрацьовані нові документи і матеріали, залучивши наукові праці українською,
російською, польською, німецькою та румунською мовами, автор поставив за
мету подати системне, цілісне бачення політики австрійського уряду щодо
шляхів сполучення Галичини та Буковини та її проекцій на суміжні закордонні
території в останній чверті XVIII – на початку 70-х років ХІХ ст.
Відповідно до поставленої мети виділено наступні завдання:
- оцінити роль і значення традиційних комунікацій в інфраструктурній
політиці австрійського уряду в Галичині та Буковині в останній чверті XVIII –
на початку 70-х років ХІХ ст.;
- визначити місце Галичини в урядових залізничних розрахунках на
світанковій порі становлення залізниць;
- відслідкувати чинники, які впливали на урядову політику щодо
залізниць на північному сході монархії протягом 50-х років ХІХ ст., зокрема
вплив військових на прийняття рішень, та наскільки прагнення австрійських
урядовців були втілені в їх реальній практичній діяльності у цій сфері;
- розкрити обставини, за яких відбувалося остаточне втілення в життя
урядової програми щодо розбудови магістралей до молдовського і російського
кордонів в 60-х роках ХІХ ст. і позицію при цьому австрійського уряду;
- з’ясувати, яким чином відбувався відхід від мислення категоріями
феодальних часів в епоху “стягування” географічного простору (за Х. Маккіндером [358, c. 291]) чи “золотого костиля” (за Е. Тоффлером [375, c. 79])
та окреслити вплив боротьби за новітні засоби на міждержавне суперництво в
цій сфері. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП.............................................................................................................. 5
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ ТА ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА
ДОСЛІДЖЕННЯ........................................................................ 21
1.1. Стан наукового вивчення теми ............................................................. 21
1.2. Джерела ................................................................................................... 37
Висновки до розділу 1................................................................................... 48
РОЗДІЛ 2. ПОЛІТИКА АВСТРІЙСЬКОГО УРЯДУ ЩОДО
ТРАДИЦІЙНИХ КОМУНІКАЦІЙ....………………………... 50
2.1. Політика щодо ґрунтових шляхів ......................................................... 50
2.1.1. Скарбові (державні) тракти ................................................................ 51
2.1.2. Місцеві дороги ..................................................................................... 66
2.2. Політика щодо водних шляхів .............................................................. 70
2.2.1. Вісла і Дністер ..................................................................................... 73
2.2.2. Лісосплавні ріки .................................................................................. 89
Висновки до розділу 2 .................................................................................. 94
РОЗДІЛ 3. ЗАЛІЗНИЧНЕ ПИТАННЯ ГАЛИЧИНИ В УРЯДОВІЙ
ПОЛІТИЦІ КІНЦЯ 30-х – ПОЧАТКУ 50-х років ХІХ ст...... 98
3.1. Питання Галицької залізниці в урядовій політиці кінця 30-х – 40-х
років XIX ст. .……………………....................................................... 102
3.2. Буковинський проект Карла Віттека (1843 р.) .................................. 131
3.3. Від Краківсько-Верхньосілезької до Східної державної
залізниці (1844-1852 рр.) .................................................................... 139
Висновки до розділу 3 ................................................................................ 161
Розділ 4. ЗАЛІЗНИЧНІ ПРІОРИТЕТИ ВІДНЯ В КРАКІВСЬКІЙ
ОБЛАСТІ ТА ГАЛИЧИНІ У 50-х РОКАХ ХІХ ст................... 165
4.1. Визначення пріоритетів та практичні кроки з розбудови залізниць
в Галичині напередодні і в роки Кримської війни ............................ 170
4.1.1. Політика австрійського уряду щодо залізниць в Краківській області
напередодні Кримської війни (1850-1853 рр.) ................................ 170
4.1.2. Залізничне питання Галичини
в роки Кримської війни (1853-1856 рр.) ......................................... 180
4.1.3. Східна державна залізниця (1852-1856 рр.) .................................... 193
4.2. Товариство залізниці Карла Людвіга: обставини виникнення та
початкова діяльність ........................................................................... 203
4.2.1. Уряд, товариство Північної залізниці
та Краківсько-Львівська залізниця (1855-1858 рр.) ........................ 204
4.2.2. Уряд, галицькі землевласники та
Краківсько-Львівська залізниця (1856-1861 рр.) ............................ 223
Висновки до розділу 4 ................................................................................ 256
Розділ 5. УРЯДОВА ДІЯЛЬНІСТЬ З ПОБУДОВИ СПОЛУЧНИХ
МАГІСТРАЛЕЙ ДО РОСІЙСЬКОГО ТА МОЛДОВСЬКОГО
КОРДОНІВ У 60-х – НА ПОЧАТКУ 70-х РОКІВ ХІХ ст. ..... 259
5.1. Львівсько-Чернівецько-Ясська залізниця .......................................... 261
5.1.1. Чернівці чи Броди: боротьба за першість (1861-1863 рр.) ............ 261
5.1.2. Парламентські дискусії щодо Львівсько-Чернівецької залізниці
(1863 р.) .............................................................................................. 270
5.1.3. Від Львова до Чернівців і Сучави (1864-1868 рр.) ......................... 298
5.2. Залізниці до Бродів і Тернополя (кінець 60-х – початок 70-х роки) 308
Висновки до розділу 5 ................................................................................ 330
Розділ 6. КОМУНІКАЦІЙНЕ ПИТАННЯ У СТОСУНКАХ АВСТРІЇ З
ПРУССІЄЮ, РОСІЄЮ ТА МОЛДОВОЮ................................ 332
6.1. Питання вільного судноплавства Віслою, Дністром і Прутом у
міждержавних стосунках Австрії та Росії (остання чверть ХVIII –
70-ті роки ХІХ ст.) ................................................................................ 333
6.2. Залізничне питання Краківської республіки з погляду
державних інтересів Австрії (1844-1846 рр.) .................................. 342
6.3. Позиція австрійського уряду щодо будівництва залізниць у
Молдові (40 – 50-ті роки ХІХ ст.) ..................................................... 356
6.4. Питання залізничного сполучення Чернівці-Одеса з точки зору
геополітичних інтересів Австрії та Росії (60-ті роки ХІХ ст.) ...... 369
Висновки до розділу 6 ................................................................................ 383
ВИСНОВКИ ............................................................................................... 386
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ............................................... 396
ДОДАТКИ ................................................................................................... 421
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|