Микола Зеркаль » Освіта етноменшин України: відродження та розвиток (1990-2000-і роки)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Освіта етноменшин України: відродження та розвиток (1990-2000-і роки)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
23.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає у комплексному осмисленні змін у системі
освіти етноменшин України протягом кінця 1980-х – початку 2000-х років,
дослідженні та всебічному аналізі сутності чинників, тенденцій, ключових
напряків, за якими вона розвивалася, і на цій основі визначення їхньої
результативності.
Досягнення мети наукового дослідження передбачає послідовне
вирішення наступних наукових задач:
– проаналізувати наукову літературу за темою дисертації, виявити,
вивчити та в міру можливостей класифікувати наявні історичні
джерела;
7
– з’ясувати освітній потенціал етносів України на рубежі 1980-х –
початку 1990-х років;
– визначити форми і методи законодавчого, управлінського, політичного
регулювання освітнього простору етноменшин;
– дослідити роль неурядових організацій у розвитку освіти етносів;
– виявити результативність реалізації освітніх програм і стратегій
органів самоорганізації етносів України;
– розкрити способи задоволення мовно-освітніх потреб етнічного
компоненту в різних типах навчальних закладів України;
– установити наявні форми підготовки та перепідготовки педагогічних
кадрів для навчальних закладів з етнічним компонентом;
– показати засоби розбудови полі культурного середовища у закладах
освіти. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………... 4
РОЗДІЛ 1. Освіта етноменшин в історіографії,
соціогуманітарній літературі. Методологія та джерельна основа
дослідження…………………………………………………………13
1.1. Проблема відродження та розвитку освіти етноменшин в
історичних та соціогуманітарних дослідженнях………………… 13
1.2. Джерельна база дослідження…………………………………. 32
2
1.3. Теоретико-методологічні засади дослідження………………. 43
РОЗДІЛ 2. Освіта етноменшин в загальній ідеології
державотворчої та суспільно-політичної трансформації
незалежної України……………………………………………….. 51
2.1. Освітній потенціал етноменшин на рубежі 1980-х – 1990-х
років…………………………………………………………………. .51
2.2. Законодавче регулювання освітнього простору етноменшин..79
2.3. Внутрішньо і зовнішньополітичні чинники освітнього
відродження………………………………………………………….98
2.4. Засади розвитку освіти етноменшин в діяльності Міністерства
освіти і науки України………………………………………………127
2.5. Проблема сприяння ефективній освіті у діяльності неурядових
організацій……………………………………………………….......151
2.6. Інформаційне забезпечення розвитку освіти етносів……. ….164
РОЗДІЛ 3. Освітній концепт в діяльності самоорганізаційних
формувань етноменшин…………………………………………..189
3.1. Аспекти освіти в діяльності координуючих, представницьких
та професійних органів…………………………………………….189
3.2. Загальноукраїнські та регіональні освітні програми
національно-культурних товариств………………………….........199
РОЗДІЛ 4. Особливості функціонування етнічної системи
освіти в Україні…………………………………………………... 222
4.1. Полікультурність як освітня, навчально-виховна проблема..222
4.2. Етнічний компонент в діяльності середніх і дошкільних
навчальних закладів………………………………………………..238
4.3. Недільні школи та факультативне навчання………………...258
4.4. Задоволення мовно-освітніх потреб у вищих та середніх
навчальних закладах України та зарубіжжя…………………….. 266
4.5. Підготовка та перепідготовка педагогічних кадрів………... 281
РОЗДІЛ 5. Педагогіко-технологічне і методичне забезпечення
навчально-виховного процесу у закладах освіти з етнічним
компонентом……………………………………………………....316
5.1. Особливості викладання мов етноменшин………………….316
5.2. Формування етнічної толерантності при вивченні історії....356
5.3. Засоби літератури та предмети соціально - гуманітарного
циклу як інструмент розбудови полікультурного середовища в
закладах освіти………………………………………………….....386
ВИСНОВКИ……………………………………………………........404
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ……….....412
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|