Збірник статей » Українське радянське суспільство 30-х рр. XX ст.: нариси повсякденного життя
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Українське радянське суспільство 30-х рр. XX ст.: нариси повсякденного життя
Праця
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
27.05.2015 |
|
Твір змінено: |
27.05.2015 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(5.9 МБ)
|
|
Опис: |
Українське радянське суспільство 30-х рр. XX ст.: нариси повсякденного життя: Колективна монографія. — К.: Інститут історії України НАН України, 2012.
Книга є першою спробою узагальнення історії повсякденного життя в роки сталінської «революції зверху». Автори досліджують повсякденне життя основних класів, соціально-професійних верств та етнічних спільнот українського суспільства.
Для широкого кола читачів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Розділ І. Повсякденність та історичний час у контексті української історії 1930-х рр.
Повсякденність та історичний час у контексті української історії 1930-х рр.
Розділ ІІ. Сталінський етап в соціально-економічних перетвореннях
1. Курс на мілітаризацію економіки
2. Темпи і характер промислового будівництва у першій п’ятирічці
3. Суцільна колективізація сільського господарства
4. Голодомор 1932–1933 рр.
5. Колгоспне село в другій п’ятирічці
6. Підсумки «навздогінної» модернізації
Розділ III. Повсякденне життя на підприємствах і новобудовах
1. Чисельність і загальна характеристика робітничого класу
2. Взаємини у трудових колективах
3. Приборкання «гегемона»
4. Карткове постачання
5. Громадське харчування
6. Самозабезпечення підприємств та їх робітників
7. Житлові умови та комунально-побутове обслуговування
8. Медична допомога
9. Соціальне страхування
Розділ IV. Повсякденне життя колгоспного села
1. Створення колгоспного ладу
2. Повсякденна робота в колгоспних бригадах
3. Трудодень – щоденна повинність колгоспників
4. Повсякденні «Червоні валки»
5. Податкова повинність селян
6. «Поголовний голод» та голодомор: територія щоденного жаху
7. Життя і смерть під «чорними дошками»
8. Селянські черги за торгсинівським хлібом
9. Безпритульне і голодне дитинство
10. Щоденна боротьба за виживання
Розділ V. Повсякдення етнічних громад України (30-ті роки ХХ ст.)
1. Суцільна колективізація: кінець традиційного селянського світу
2. Багатонаціональне місто у вирі комунізації
3. Єврейське містечко – життя між містом і селом
4. Повсякденність у катастрофі: національні райони в боротьбі за життя
5. Повсякденне життя голодуючого міста
6. Між Голодомором та Великим Терором: «Жить стало лучше, жить стало веселее»
7. Етнічні громади в післяголодному місті
8. Задзеркалля радянського обивателя
9. Особливості повсякденного життя доби Великого Терору в національних районах УРСР
10. «Старший брат» й етнічні громади – нова концепція етнонаціональної спільності в містах УРСР
11. «Національні справи» та їхній вплив на повсякденність нацменгромад України
Висновки
Розділ VI. Номенклатурний працівник: привілеї та репресії
1. Партійно-радянська номенклатура УСРР в добу сталінського комуністичного штурму 1929–1933 рр.
2. Політичні функціонери УРСР в умовах Великого терору 1937–1938 рр.
Розділ VII. Повсякденне життя вчительства
1. Місце вчительства в комуністичній державі
2. Соціальне обличчя
3. Матеріальне становище освітян
4. Девіація і норма у поведінці вчителя: більшовицький погляд і суспільні очікування
Розділ VІІІ. Між конформізмом та мучеництвом за віру: повсякденне життя православного духовенства в 1930-і роки
1. Особливості та умови пастирського служіння кліру
2. Джерела існування, побут та різновиди громадянських обов’язків «позбавленців»
3. Проблема збереження/порушення священством вірності пастирському служінню
Розділ IX. Студентство 1930-х років: практики повсякденності
1. Комплектування контингенту студентів
2. Участь студентства у соціально-економічних перетвореннях
3. Академічна повсякденність
4. «Свої» і «чужі» в студентському середовищі
5. «Жодного чужого не лишати в вузах…»
6. «Щасливі» будні нового радянського студентства
7. «Проблема хліба»
8. Гуртожиток у повсякденності студента
9. «Краще бути бідним студентом XX століття, ніж боярином XV!»
Розділ X. Суспільство і діти
1. Вступні зауваження
2. Дитина і політика
3. Виробничий та навчальний аспекти дитячої діяльності
4. Мілітаризація дитинства
5. Дитяче дозвілля
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|