Юрій Завгородній » Рецепція індійської філософії в Україні: 1840 - 1930-ті роки (історико-філософський аналіз)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Рецепція індійської філософії в Україні: 1840 - 1930-ті роки (історико-філософський аналіз)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
07.02.2025 |
|
Твір змінено: |
07.02.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є
аналіз робіт українських дослідників, в яких представлена рецепція індійської
філософії у вітчизняній історико-філософській науці у період між 1840–1930-ми
рр. Реалізація поставленої мети передбачає розв’язання таких завдань:
– окреслити коло відповідних текстів, які б відображали процес рецепції
індійської релігійно-філософської думки;
– виявити головні етапи рецепції індійської філософії в Україні; 8
– виокремити та проаналізувати провідні тенденції у розвитку уявлень
щодо змісту й особливостей індійської філософії у роботах вітчизняних
дослідників;
– вказати та охарактеризувати найвагоміші впливи досліджень
європейських індологів й істориків філософії на роботи, присвячені індійській
філософії в Україні;
– визначити вітчизняні пріоритети в царині рецепції індійської філософії
у зазначений період;
– проаналізувати специфіку перекладів індійських релігійно-
філософських творів вітчизняними перекладачами;
– встановити причини припинення теоретичного інтересу до індійської
філософії в Україні;
– розкрити значення текстів вітчизняних авторів для сучасних досліджень
індійської філософії. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП …………………………………………………………………...….. 4
РОЗДІЛ І. Звернення до індійської філософії в Україні: теоретико-
методологічне обґрунтування вибору теми дослідження ……........................... 16
1. 1. Огляд літератури за темою …………………………………..... 16
1. 2. Вибір напрямку і методики дослідження …………………..... 50
РОЗДІЛ ІІ. Рецепція індійської філософії в Україні: біобібліографічний
аспект …………………………………………………………………………........ 62
РОЗДІЛ ІІI. Виникнення індійської філософії: пошуки точки відліку
(методологічні зауваження) ……………………………………………………… 89
РОЗДІЛ ІV. Рецепція гімну Ріґведи Х. 129: особливості перекладу й
інтерпретації (Д. Овсянико-Куликовський, О. Козлов, Леся Українка, П. Ріттер,
М. Калинович і В. Шаян, 1884–1930-ті рр.) …………………………………… 121
РОЗДІЛ V. Особливості рецепції упанішад: від згадувань у загальних
нарисах до статей і перекладу ………………………………………………….. 152
5. 1. Початковий період знайомства з упанішадами в Україні: О.
Новицький, С. Гогоцький, О. Козлов, В. Лесевич, О. Гіляров, І. Франко (1840–
1910) ………………………………………………………………….…………... 152
5. 2. Специфіка розуміння упанішад П. Ріттером ……………………… 164
5. 2. 1. Характеристика упанішад П. Ріттером у статтях
«Енциклопедичного словника Гранат» (1911–1935) ………………………… 164
5. 2. 2. Катха-упанішада у перекладі Павла Ріттера (1933): Катха
упанішада серед упанішад, мотивація вибору тексту й особливості перекладу
…………………………………………………………………………………….. 197
5. 3. Упанішади в контексті давньоіндійської релігійно-філософської
літератури: на прикладі окремих дослідницьких статей ……………………... 229 3
5. 3. 1. Тема упанішад у статті С. Шайєра «Про ґенезу монізму упанішад з
магічного світогляду “Атхарваведи” і брахман» (1924) й у рецензії (1924) на
переклад восьми упанішад С. Міхальського (1924) ………………….……….. 230
5. 3. 2. «Теорія упанішад» у панорамній статті М. Калиновича
«Концентри індійського світогляду» (1928) …………………………………... 236
РОЗДІЛ VІ. Студії над ведантою (1844–1935) ………………………… 247
6. 1. Осмислення вчення веданти за «Брагма-сутрами» Бадараяни …... 252
6. 1. 1. «Нарис індійської філософії» О. Новицького (1844) ……………252
6. 1. 2. «Поступовий розвиток стародавніх філософських учень у зв’язку з
розвитком язичницьких вірувань. Частина І. Релігія і філософія Давнього
Сходу» О. Новицького (1860) ………………………………………………….. 256
6. 1. 3. Статті С. Гогоцького у «Філософському лексиконі» (1857–1873)
…………………………………………………………………………………….. 269
6. 2. Веданта в динаміці: від «Брагма-сутр» Бадараяни до неоведанти.. 280
6. 2. 1. «Нариси з історії філософії. Поняття філософії й історії філософії.
Філософія східна» О. Козлова (1887) …………………….................................. 280
6. 2. 2. Статті П. Ріттера в «Енциклопедичному словнику Гранат» (1911–
1935) ……………………………………………………………………………… 300
6. 2. 3. Рецензія С. Шайєра (1925) на переклад «Атмабодгі» С.
Міхальського (1923) ……………………………………………..……………… 322
ВИСНОВКИ ……………………………………………………………… 329
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА ТА ЛІТЕРАТУРА …………………….. 336
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|