Євгенія Заварзіна » «Щоденник» (1911-1925) Володимира Винниченка: авторська свідомість та літературний контекст
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
«Щоденник» (1911-1925) Володимира Винниченка: авторська свідомість та літературний контекст
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.10.2024 |
|
Твір змінено: |
24.10.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(783.5 КБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційної роботи – цілісне дослідження «Щоденника»
(1911– 1925) В. Винниченка як матеріалізованої свідомості, осмислення
цінності його (щоденника) матеріалу для всебічного вивчення життя й
творчості автора у зазначений період. Поставлена мета передбачає вирішення
таких завдань:
– визначити жанрові особливості щоденника як самостійного
документального, а не мемуарного жанру;
– з’ясувати особливості рецепції «Щоденника» (1911–1925) В. Винниченка в
сучасному літературознавстві;
– охарактеризувати змістові домінанти «Щоденника» (1911–1925)
В. Винниченка, розкрити специфіку оприявнення авторського «Я» через
зіставлення світоглядних пріоритетів В. Винниченка із тогочасними
філософсько-естетичними течіями (екзистенціалізм, феноменологія,
ніцшеанство, фройдизм);
– виділити й проаналізувати базові складники процесу самореалізації,
представлені в «Щоденнику» (1911–1925) В. Винниченка: творчі(самоспостереження, самоаналіз, самовдосконалення), рецептивні
(письменник – читач), видавничі;
– дослідити творчу лабораторію В. Винниченка, визначивши особливості
процесу перенесення життєвих реалій у площину художнього тексту на
матеріалі «Щоденника» (1911–1925). |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………... 4
РОЗДІЛ 1. Документалістика як об’єкт літературознавчого
дослідження…………………………………………………………………
8
1.1. Поняття «щоденник» як термінологічна проблема…………………. 8
1.2. До проблеми класифікації щоденників як самостійного
документального жанру……………………………………….................... 35
1.3. Поняття «автор» у літературознавчій науці. Специфіка вияву
авторської свідомості в щоденнику………………………………………. 46
1.4. Рецепція «Щоденника» (1911–1925) В. Винниченка в
українському літературознавстві………………………………………… 60
РОЗДІЛ 2. Морально-естетичні домінанти «Щоденника» (1911–1925)
В. Винниченка……………………………………………………………… 64
2.1. Щастя як сенс буття, шляхи його віднайдення (за «Щоденником»
(1911–1925) В. Винниченка)……………………………………………… 65
2.2. Нова мораль, її пошук та осмислення В. Винниченком на
сторінках «Щоденника» (1911–1925)…………………………………….. 79
2.3. «Чесність з собою» як модель індивідуальної поведінки та
основний моральний орієнтир у «Щоденнику» (1911–1925)
В. Винниченка………………………………………..…………………….. 92
2.4. «Щоденник» (1911–1925) В. Винниченка як засіб самопізнання,
самооцінки та самоорганізації…………………………………………….. 102
РОЗДІЛ 3. Літературна ситуація початку ХХ сторіччя: щоденникові
рефлексії В. Винниченка………………………………………………....... 110
3.1. Літературний контекст: теорія поняття……………………………… 110
3.2. Літературний контекст «Щоденника» (1911–1925) В. Винниченка:
до постановки проблеми…………………………………………………... 116
3.3. Проблема самореалізації творчої особистості: стосунки
письменника й читача……………………………………………………... 1223.4. В. Винниченко – публіцист і видавець………………………………. 142
РОЗДІЛ 4. «Щоденник» (1911–1925) як творча майстерня
письменника………………………………………………………………... 149
4.1. Творчий процес та самоорганізація письменника на сторінках
«Щоденника» (1911–1925) В. Винниченка……………………………..... 149
4.2. «Щоденник» (1911–1925) та роман «Сонячна машина»
В. Винниченка: до питання інтертекстуальних зв’язків………………… 153
4.3. Ненаписані твори В. Винниченка: життєві реалії та перспектива
художнього втілення………………………………………………………. 168
4.4. «Щоденник» письменника як первинний художній текст
(естетичний елемент у щоденникових записах)………………………… 185
ВИСНОВКИ ………………………………………………………………. 192
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………. 201
3
|
|
|
|
Пов'язані твори:
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|