Марія Загорулько » Естетичний тезаурус Чернігівського літературно-філософського кола доби українського Бароко
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Естетичний тезаурус Чернігівського літературно-філософського кола доби українського Бароко
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.05.2024 |
|
Твір змінено: |
08.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(10.6 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – реконструювання, конституювання й системати-
зація естетичного тезаурусу доби українського Бароко на основі аналізу
5
світоглядно-філософського та художнього дискурсу діячів Чернігівського
літературно-філософськолго кола (ЧЛФК) та виокремлення естетосфери
«Чернігівських Афін».
Реалізація поставленої мети передбачає вирішення наступних
дослідницьких завдань:
– аргументувати вибір ЧЛФК як предмета естетичного дослідження в
контексті ідей українського Бароко;
– уточнити поняття естетичного тезаурусу стосовно доби українського
Бароко та визначити шляхи його реконструкції, конституювання й
систематизації;
– виокремити основоположні принципи художньої творчості в
естетичному тезаурусі українського Бароко на матеріалах поетики, риторики
і мистецтва ЧЛФК та їх втілення в бароковому художньому мисленні й
творчості;
– дослідити модифікації розуміння прекрасного (краси), застосовуючи
історико-культурологічний, діахронічний та лінгвоестетичний підходи,
зокрема через «калістику слова»;
– розкрити «гносис ісихії» як змістовий і конструктивний чинник
тезаурусного конституювання в контексті світоглядного принципу
софійності;
– дослідити особливості барокового художнього мислення через
феномен синтетизму як системостворюючий принцип естетичного тезаурусу
вітчизняного Бароко;
– з’ясувати сутність емблематичності, символізму, емблематичного
мистецтва на основі лінгвоестетичного підходу до вивчення мистецтва доби
українського Бароко;
– віднайти тезаурусні складові світоглядного концепту і художнього
образу «сад» («вертоград») у протоестетиці Бароко;
– розкрити суть барокової поетики дивовижності на основі тезаурусної
«скарбниці» творчого спадку «Чернігівських Афін». |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………...…..………………………..4
РОЗДІЛ 1. МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ
ЧЕРНІГІВСЬКОГО ЛІТЕРАТУРНО-ФІЛОСОФСЬКОГО КОЛА В
КОНТЕКСТІ УКРАЇНСЬКОГО БАРОКО………………………………13
1.1.Чернігівське літературно-філософське коло: історіографія та стан
сучасних досліджень…………………………………………………….………13
1.2. Українське Бароко як історико-культурний та художньо-
естетичний контекст діяльності Чернігівського літературно-
філософського кола………….…………………………………………………..24
1.3. Естетичний тезаурус українського Бароко і проблема його
реконструкції та конституювання на матеріалах духовної спадщини
«Чернігівських Афін»….……………..………………………………………...45
Висновки до першого розділу……...……………………………….…...66
РОЗДІЛ 2. ОСНОВОПОЛОЖНІ ПРИНЦИПИ СИСТЕМАТИЗАЦІЇ
ЕСТЕТИЧНОГО ТЕЗАУРУСУ В ПОЕТИЦІ, РИТОРИЦІ ТА
МИСТЕЦТВІ «ЧЕРНІГІВСЬКИХ АФІН»………………..……………………69
2.1. Принцип мімезису і «калістика слова» в поетико-риторичному
дискурсі……………………………………………………...……………...……69
2.2. Принцип софійності та «гносис ісихії» як змістові й
конструктивні чинники тезаурусного конституювання………………….….104
2.3. Принцип синтетизму та «синергія серця» у тезаурусній
систематизації українського художнього мислення………………….……...128
Висновки до другого розділу…………………………….………….….147
РОЗДІЛ 3. ЕМБЛЕМАТИЧНІСТЬ І СИМВОЛІЗМ В ЛІТЕРАТУРНО-
ХУДОЖНІЙ ТВОРЧОСТІ «ЧЕРНІГІВСЬКИХ АФІН»………………...…...152
3.1. «Емблематичне мистецтво», емблематичність та символізм
у бароковому естетичному тезаурусі…………………………………………152
3.2. Іконіка «саду» та естетична флористика в художньо-поетичній
творчості діячів «Чернігівських Афін»…………………………………….....168
3.3. Тезаурус поетичної творчості як «скарбниця» барокової
естетики дивовижного, «чудного-а-містеріального»…...……………………184
Висновки до третього розділу……………………………….………….197
ВИСНОВКИ………………………………………..……..……………...200
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………….….212
ДОДАТКИ……………..………………………………………………....237
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|