Наталія Загоруйко » Літературно-естетичний дискурс таборового епістолярію українських шістдесятників
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Літературно-естетичний дискурс таборового епістолярію українських шістдесятників
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.10.2024 |
|
Твір змінено: |
24.10.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційної роботи – схарактеризувати епістолярну спадщину
українського руху Опору на матеріалі листів В. Марченка, Є. Сверстюка,
І. Світличного, В. Стуса, В. Чорновола, а також означити їхню етичну,
естетичну та культурну парадигму, зокрема детально дослідити епістолярну
творчість Івана Світличного як яскравий феномен цього величезного
епістолярного масиву; простежити особливості, долю та значення листів
митців-дисидентів в українському літературознавстві та культурному житті
60-х років ХХ століття.
Досягнення цієї мети передбачає реалізацію таких завдань: 9
1) розглянути теоретичні та історичні аспекти сучасних досліджень
епістолярної спадщини;
2) з’ясувати сучасний стан вивчення та публікацій української епістолярної
спадщини;
3) проаналізувати феномен українського літературного шістдесятництва з
точки зору термінологічного осмислення поняття «шістдесятництво» в
історії української літератури другої половини ХХ століття;
4) розглянути епістолярну есеїстику шістдесятників як явище
альтернативного літературознавства;
5) спеціально вивчити екзистенційний вимір епістолярної спадщини
шістдесятників (естетично-етичні критерії, педагогічний аспект,
значення лектури) на прикладі листування В. Стуса, І. Світличного,
Є. Сверстюка, В. Марченка, В. Чорновола;
6) дослідити епістолярну спадщину шістдесятників, зосібна І. Світличного,
як продовження питомих професійних зацікавлень в умовах неволі
(літературна критика, переклади, лінгвістичні студії);
7) визначити стильові домінанти таборового листування шістдесятників,
з’ясувавши особливості вживання прийому іронії, езопової мови та
підтексту. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………………………………………………….4
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ
ДИСЕРТАЦІЇ
1.1. Теоретичні та історичні аспекти
сучасних досліджень епістолярної спадщини…………………………..13
1.2. Сучасний стан вивчення та публікацій
української епістолярної спадщини . ……………………………………..21
1.3. Феномен шістдесятників:
до теоретичного обґрунтування терміна………………………………...33
Висновки до першого розділу…………………………………………....40
РОЗДІЛ 2. ЕПІСТОЛЯРНА ЕСЕЇСТИКА ЯК ФЕНОМЕН
ЛІТЕРАТУРНОЇ КРИТИКИ: ЗА ЛИСТАМИ УКРАЇНСЬКИХ
В’ЯЗНІВ СУМЛІННЯ
2.1. Літературознавча концепція шістдесятників:
альтернативний дискурс
2.1.1. Літературна критика Василя Стуса
та В’ячеслава Чорновола.....................................................................43
2.1.2. Естетико-філософський вимір листування
Євгена Сверстюка і Юрія Луцького.……………………………….67
2.2. В. Стус та Р. М. Рільке – естетичні
пошуки мистецького діалогу ..……………………………………………73
Висновки до другого розділу…………… . ……………………………….84
РОЗДІЛ 3. ФІЛОСОФСЬКО-ЕТИЧНИЙ ВИМІР
ЕПІСТОЛЯРНОЇ ТВОРЧОСТІ ШІСТДЕСЯТНИКІВ
3.1. Екзистенціальний дискурс епістолярію шістдесятників..................87 3
3.2. Педагогічний дискурс
3.2.1. Етико-естетичні критерії
листів в’язнів сумління до своїх дітей . ……………………………..98
3.2.2. Значення лектури
в духовно-естетичному вихованні дитини………………………..110
Висновки до третього розділу…………………………………………..114
РОЗДІЛ 4. РОЛЬ ЕПІСТОЛЯРНОЇ СПАДЩИНИ
ІВАНА СВІТЛИЧНОГО В КОНТЕКСТІ СТАНОВЛЕННЯ
ІДЕЙНО-ЕСТЕТИЧНОЇ ПАРАДИГМИ ШІСТДЕСЯТНИЦТВА
4.1. Літературно-естетична концепція Івана Світличного
4.1.1. Естетичне самоозначення письменника
крізь призму епістолярію…………………………………………..117
4.1.2. Літературно-критичні погляди Івана Світличного . ………..132
4.1.3. Авторська рецепція літератури Розстріляного
Відродження.......................................................................................138
4.2. Перекладознавча концепція Івана Світличного…………………..142
4.3. Лінгвістичні студії Івана Світличного в епістолярній спадщині...155
4.4. Стилістичні особливості епістолярної спадщини Івана Світличного
4.4.1. Прийом іронії в епістолярії Івана Світличного……………163
4.4.2. Підтекст та езопова мова як ознаки альтернативного
дискурсу листування Івана Світличного……………………….....167
Висновки до четвертого розділу………………………………………..171
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………174
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………...180
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|