Володимир Євтух » Евалюація: пролегомени до системного знання, яке «може постати як міждисциплінарна наука»
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Евалюація: пролегомени до системного знання, яке «може постати як міждисциплінарна наука»

Стаття
Розділ: Наукова
Твір додано: 14.03.2025
Твір змінено: 14.03.2025
Завантажити: pdf див. (330 КБ)
Опис: Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2021. – Вип. 163 (6-7). Філософські науки, Політичні науки.


Стаття присвячена з’ясуванню можливостей становлення евалюації як міждисциплінарної науки. Запропонована така гіпотеза: евалюація формується як системна міждисциплінарна соціально орієнтована наука сучасної соціогуманітаристики, котрій притаманний чітко виражений потенціал практичного застосування. Для доведення гіпотези здійснено: подана етимологія терміну «евалюація», проаналізовані соціально-історичні умови зародження евалюації, її динаміка та концептуальні підходи дослідників проблематики до інтерпретацій феномена «евалюація» як наукового конструкта і практичної діяльності, окреслені методологічні засади науки. В основу аналізу сутності теоретичного і практичного аспектів явища та значення евалюації для суспільного розвитку покладений соціокультурний підхід. Особлива увага приділена мобілізаторним чинникам розвитку евалюації як науки: товариствам, центрам, асоціаціям, освітнім програмам в університетах, періодичним друкованим і е-виданням, конференціям та іншого роду науковим активностям.

У статті вибудовується траєкторія конструювання науки про евалюацію у контексті нових трендів продукування знання; міститься матеріал стосовно перспектив укорінення евалюації як у теоретичному, так і у практичному сенсах в українському науковому та соціальному просторах. Стаття супроводжується тезаурусом термінів, які допомагають осмислити сутність феномена «евалюація».
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.