Павло Ямчук » Східнохристиянська ціннісно-смислова парадигма консервативного мислення в українському бароковому дискурсі XVІ-XVІІІ століть
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Східнохристиянська ціннісно-смислова парадигма консервативного мислення в українському бароковому дискурсі XVІ-XVІІІ століть

Дисертація
Написано: 2010 року
Розділ: Наукова
Твір додано: 21.05.2025
Твір змінено: 21.05.2025
Завантажити: pdf див. (2.7 МБ)
Опис: Метою дисертаційного дослідження є розробка та обґрунтування су-
часної філософської концепції східнохристиянської ціннісно-смислової пара-
дигми українського барокового консерватизму.
Основні завдання тематико-проблематичного комплексу дисертаційно-
го дослідження випливають з мети і зводяться до необхідності:
- визначення місце феномену й загальної проблематики українського
християнського консерватизму середньовічно-барокового типу у обширові
релігійно-філософських проблем сучасності;
- з’ясування співвідношення загальної проблеми людської індивідуаль-
ності як духовно-інтелектуального універсуму і основних християнських
концептів, що виявились у світоглядних диспозиціях барокового консервати-
зму;
- розрізнення базисних філософських понять “консерватизм” (у даному
випадку як вид універсальної християнської стратегії повернення до сакраль-
них джерел) та “буттєвої традиції” як виду несакрального дотримування бут-
тєвих норм і канонів;
- визначення форм й моделей взаємодії та співвідношення філософсько-
го феномену українського християнського консерватизму із іншими магіст-
ральними концептуальними інтелектуальними одиницями сучасної філосо-


9



фії, а також окреслення стану перспективного впливу християнського консе-
рватизму на філософію й інші гуманітарні науки доби Постмодерну;
- вивчення трансцендентної природи філософського універсуму «іншо-
го» як однієї із філософських форм духовного буття індивідуальності, в кон-
тексті української християнсько-консервативної теорії, яке засновується на
теоретичних підвалинах, що виявлені у працях Е.Левінаса, П.Рікера Р.Рорті
та ряду інших вчених доби Постмодерну;
- всебічне висвітлення базисних характеристик філософії українського
християнського консерватизму доби Бароко, які передбачають:
а) здійснення аналізу теоретичної трансдискурсивної природи філософ-
ського виміру універсуму українського барокового християнського консерва-
тизму, яка містила як світські, так і духовні форми й способи втілення у пое-
тиці українського культурного життя ХVI – ХVIІІ століть;
б) визначення в смисловому просторові національної барокової літера-
тури всіх основних типів й форм, родів та жанрів, маркерів й видів духовного
характеру;
в) окреслення меж лицарсько-батального втілення у поетиці національ-
ної літератури барокового періоду ідей християнського консерватизму, ви-
явити за допомогою комплексного аналізу українознавчих, філософських
концептів й ключових образів поетики творів лицарсько-батального дискурсу
світської літератури основні характеристики українського словесно-
образного інваріанту християнської консервативної світоглядної системи;
г) виокремлення в культурному обширові феномену барокової словесно-
сті ХVI – ХVIІІ століть основних значущих одиниць, які сприяли остаточно-
му визначенню й окресленню загальних векторів руху української християн-
ської консервативної думки в кількасотлітній перспективі;
д) дослідження характерних для доби українського Пізнього Середньо-
віччя та Бароко й універсальних у загальнокультурному розумінні постатей
Івана Вишенського, Адама-Іпатія Потія, Петра Могили як особливих духов-
но-інтелектуальних одиниць, у творчому світоосмисленні яких найбільш
адекватно й повномірно відбився український бароковий християнський кон-


10



сервативний світогляд;
е) актуалізацію українського духовного філософування, що виявилось у
формах образної за специфікою та формами поетики іманентно християнсь-
кої гумористично-сатиричної оборони неповторної трансцендентної духовної
сутності особистості та суспільства від руйнівного впливу симулякру істин-
ності матеріально-минущих ідеалів.
є)текстуальне прочитання окремих ключових диспозицій концептуаль-
них текстів ХVІ-ХVІІІ ст., враховуючи необхідність найбільш повномірного
й адекватного включення їх основних домінант у сучасний українознавчий
культурно-філософський контекст.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.