Яна Яковишина » Мальований орнамент на посуді заліщицької групи трипільської культури
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Мальований орнамент на посуді заліщицької групи трипільської культури
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
30.05.2024 |
|
Твір змінено: |
11.06.2024 |
|
Завантажити: |
Файли вилучено з бібліотеки на запит власника авторських прав. |
|
Опис: |
Мета і основні завдання роботи визначені із врахуванням актуальності
теми та ступеня її наукової розробки. Метою кандидатської дисертації є
встановлення закономірностей у розвитку мальованого орнаменту на посуді
пам’яток заліщицької групи Кукутень-Трипілля, які дозволяють розглядати
орнамент як історичне джерело. Поставлена мета включає вирішення
наступних завдань:
• розкрити стан наукової розробки проблеми;
• скласти базу даних мальованого орнаменту заліщицької групи;
• розкрити методологічні основи вивчення орнаменту;
• встановити основні особливості заліщицького орнаменту,
проаналізувавши розпис на посуді у трьох аспектах: за
побудовою (рисунком), колористикою, топографією на поверхні
посудин;
• визначити залежність особливостей орнаменту від форми посуду
та розміщення його на поверхні;
• здійснити порівняльну характеристику розписів на кераміці
заліщицьких пам’яток за модулями та елементами орнаменту;
• розкрити взаємозалежність модулів та елементів;
• простежити хронологічні зміни орнаментики на посуді етапу ВІ–
ВІІ;
• на основі проведених порівнянь вийти на історичні висновки
щодо відносної хронології та характеру культурних впливів
поселень заліщицької групи. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
СПИСОК СКОРОЧЕНЬ ТА УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ……………….….3
ВСТУП……………………………………………………………………………4
РОЗДІЛ 1. Історія дослідження та історіографія……………………..……....11
1.1. Історія дослідження пам’яток середнього етапу Трипілля у
Верхньому та Середньому Придністер’ї………..……..………………...11
1.2. Питання виокремлення заліщицької групи........................................25
1.3. Вивчення мальованих орнаментів на трипільському посуді
(систематизація, типологія та класифікація): історіографія питання…32
РОЗДІЛ 2. Пам’ятки заліщицької групи трипільської культури: база даних
мальованого орнаменту…...…………………………………………………….54
РОЗДІЛ 3. Методика вивчення орнаменту…………………………….….......90
РОЗДІЛ 4. Аналіз основних орнаментальних мотивів на посуді заліщицької
групи трипільської культури……………………………………….……...…..100
4.1. Аналіз розписів за побудовою та колористикою………………....100
4.2. Залежність модулів від форми посуду та топографії на поверхні.139
РОЗДІЛ 5. Порівняння орнаментальних композицій.....……………………145
5.1. Елементи орнаменту………………………...…………………..….145
5.2. Порівняльна характеристика пам’яток за орнаментальними
композиціями на посуді….…………...…..………………………...…...151
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………....162
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ………….…169
ДОДАТКИ……………………………………………………………………...198
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|