Опис: |
У статті досліджуються міфологічні та пропагандистські аспекти формування та функціонування політичного іміджу. Автор розглядає політичний іміджмейкінг як пропагандистську технологію, а забезпечення функціонування політичного іміджу - як форму пропагандистської влади. Він трактує пропагандистську владу як здатність нав'язувати суспільству і його групам значення, які структурують політичну поведінку в інтересах споживачів пропаганди. Відповідно до його концепції, функціонування політичного іміджу, що є необхідним компонентом пропагандистського простору, забезпечується засобами міфологізації, деміфологізації та реміфологізації.
Мета статті - осмислити формування і функціонування політичного іміджу в міфологічному і пропагандистському вимірах.
Наукові результати. Механізм міфу в політичному іміджмейкінгу функціонує як підміна фактів значенням. Міф перекодовує несвідомі компоненти сприйняття людиною соціальної і політичної реальності в складну, емоційно насичену модель, а саме - політичні іміджі дійових осіб, ідей, інститутів і країн. Завдяки їм суспільна свідомість робить незнайому і складну реальність знайомою і структурно зрозумілою, тобто відповідає стереотипам, страхам і бажанням публіки. У контексті формування іміджу держави навіть історія стає політикою пам'яті, яка орієнтована на побудову наративу, здатного надихнути суспільство на підтримку ідеологічних засад режиму. Міф залучає політичного суб'єкта в боротьбу за свободу, безпеку та ідеали кращого життя за допомогою емоцій, викликання переживань, страхів і бажань, втілених в політичному іміджі. Архетипи відіграють важливу роль у формуванні політичного іміджу. По суті, архетипи є опорними точками міфу, на яких формується вплив іміджу на громадську думку. Функціонуючи в системі політичного іміджмейкінгу, політичний міф надихає і емоційно трансформує політичного суб'єкта, апелюючи до його уяві, завдяки чому реальна політична реальність в сприйнятті реципієнта заміщається символічними і уявними об'єктами, тобто образами, що витісняють її справжнє розуміння.
Ключові слова: політичний імідж, пропагандистська влада, міфологізація, архетипи, політичні технології, громадська думка, іміджмейкінг |