|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
18.05.2024 |
|
Твір змінено: |
18.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(117.3 МБ)
|
|
Опис: |
Висоцька, Н.О.
Єдність множинного. Американська література кінця XX - початку XXI століть у контексті культурного плюралізму: Монографія / Н.О.Висоцька. -К.: Вид. центр КНЛУ, 2010.-456 с.
ISBN 978-966-638-240-8
Різноманітні явища сучасної літератури США розглядаються у збірці статей крізь призму принципового плюралізму, що характеризує культурну ситуацію у країні впродовж останніх десятиліть. Цей період літературного розвитку США вперше у вітчизняній американістиці стає об’єктом цілеспрямованої дослідницької уваги у форматі книжки. Твори досліджуються під кутом зору реалізації в них установки національної культури на надання голосу представникам всіх суспільних секторів, зокрема, расових, етнічних та інших меншин, які тривалий час були позбавлені репрезентації у соціокультурному просторі Америки. У першій частині міститься ретроспективний огляд історнко-культурних чинників, що призвели до кардинальних змін у національній самосвідомості, а також наслідків мультикультурних процесів для розвитку літератури. У двох наступних розділах ці загальні положення застосовуються для аналізу та інтерпретації конкретних прозових та драматургічних текстів, створених у зазначений історичний період. Поруч з письменниками зі світовими іменами (Р.Еллісон, Т.Моррісон, А.Міллер) у колі авторської уваги опиняються поки що мало відомі в Україні М.Чейбон, Ф.Проуз, О.Ніффенеїтер, Дж.Лагірі, Е.Рендслл, С.-Л.Паркс, С.Рул та інші. При цьому наголос зроблено на різних варіантах взаємодії гетерогенних елементів у створених ними художніх структурах, що призводить до гібридизації та «креолізації» текстової фактури.
Книга адресована дослідникам і викладачам літератури США, студентам і аспірантам, які займаються відповідною проблематикою, а також усім, хто цікавиться сучасним станом американської літератури. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ............................-........................ 5
Розділ І. Від універсуму до плюріверсуму: трансформація культурної парадигми у США.................................. 9
Концепція мультикультуралізму у США як джерело/продукт суспільної практики і як об’єкт теоретичної рефлексії...... 11
Літературний процес у плюралістичному просторі: вектори змін............................................... 57
Розділ II. Нові імена - нові тексти - нові художні моделі: фрагменти американської літературної мозаїки.............. 115
Література США на порубіжжі століть: феномени і тенденції.... 117
Полонені історією, зачаровані часом: початок нового літературного століття у США.............................. 130
Стратегії (ре)конструювання національної історії у сучасній літературі США (романи про Громадянську війну 1861-1865 рр.) 152
«Десь у проміжку між чорним і білим»: кінематографічний дискурс у романі Р.Еллісона «Якось у середині червня»..... 170
Функціонування релігійно-міфологічного коду в романі Тоні Моррісон «Милість»........................................ 182
Функції ляльки в літературі етнічних меншин: соціокультурний аспект.................................... 200
Формула людяності Майкла Чейбона (письмо у «сірій зоні»). 210
Пуританський «текст» у романі ФрансінПроуз «Блакитний ангел»......................................... 249
Хронозміщення як метафора у романі О.Ніффенеїтер «Дружина мандрівника у часі»....................................... 265
Афро-американець Пушкін, індо-американець Гоголь: процеси глобалі /гібридизації у сучасній літературі США........... 277
Сходження на Золоту Гору: штрихи до портрету азіато-американської літератури.................................. 296
Діалектика «присутності/відсутності» як текстуальна стратегія конструювання іншокультурної ідентичності................. 328
Розділ III. Розмаїття на сцені: традиція та експеримент у полікультурній драматургії США останніх десятиліть........ 340
Драматургія США на рубежі століть: відлуння минулого, поклики сучасності........................................ 344
«Істина в тому, що ми всі з’єднані між собою...» (драматургічний доробок А.Міллера 1980-х - 1990-х рр.).... 373
Історія, пам'ять, національний міф у драматургії
С.-Л.Паркс 1990-х - 2000-х рр............................. 3 96
Трансформація традиційного сюжетно-образного комплексу
«Медеї» у п’єсі А.Кеннеді «Вбивства в Огайському університеті»............................................. 413
Чому оглянувся Орфей? Тендерне перецентрування міфологічного сюжету («Евридіка» Сейри Рул)............... 432
Метаморфози метелика: контрорієнталістський дискурс у п’єсі Д.Хуанга «М.Баттерфляй» (компаративний аспект)............ 443
Summary................................................... 454
|
|
|