Наталія Видашенко » Щоденники О. Довженка та А. Любченка як феномен української мемуаристики ХХ століття (змістова парадигма і жанрова природа)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Щоденники О. Довженка та А. Любченка як феномен української мемуаристики ХХ століття (змістова парадигма і жанрова природа)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
08.10.2023 |
|
Твір змінено: |
08.10.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета та завдання дисертаційної роботи. Мета дослідження полягає в
комплексному аналізі структури та змісту щоденників А. Любченка та
О. Довженка, зокрема, розкриття проблематико-тематичної парадигми та
жанрової, композиційної, наратологічної, характерокреаційної та стильової
специфіки записів.
Досягнення сформульованої мети передбачає розв’язання таких завдань:
− визначення специфіки мемуарної літератури, окреслення жанрових форм
«літератури факту», встановлення таксономії щоденникового жанру та
систематизація ознак щоденника;
− дослідження етапів розвитку українського письменницького
щоденникарського письма як епічного наративу української літератури від
давнини до новітнього часу;
− з’ясування художньо-естетичних витоків, інтелектуальних первнів,
джерел щоденникарської творчості А. Любченка та О. Довженка;
− виокремлення та аналіз реалізації фундаментальних екзистенційних
мотивів у щоденникових записах митців;
− дослідження концепту «Україна» та репрезентації теми історичних доль
української культури у щоденниках А. Любченка та О. Довженка;
− аналіз жанрово-композиційної полівалентності щоденникових записів
письменників і специфіки характеротворення образу наратора та образу людини у
щоденниках А. Любченка та О. Довженка;
− окреслення мовностильових особливостей щоденникарської манери
митців. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ………..………………………………………………………………… 4
РОЗДІЛ І
ЩОДЕННИК У СИСТЕМІ МЕМУАРИСТИКИ: ТЕОРЕТИЧНІ
АСПЕКТИ ……………………………………………………………………… 17
1.1. Феномен мемуарної літератури та її різновиди ……………… 17
1.2. Щоденник як мемуарно-белетристичний жанр:
теоретичний та історико-функціональні аспекти …………….. 24
1.2.1. Класифікації щоденникового жанру …………………… 30
1.2.2. Ґенологічні аспекти щоденників ………………………... 38
1.3. Історія українського письменницького щоденникарства:
функціонування й здобутки…………………………………… 50
Висновки до І розділу ……………………………………………… 59
РОЗДІЛ ІІ
ЩОДЕННИКИ О. ДОВЖЕНКА ТА А. ЛЮБЧЕНКА ЯК ОСЯГ
УКРАЇНСЬКОЇ МЕМУАРНОЇ БЕЛЕТРИСТИКИ ХХ СТ. ……………... 62
2.1. Філософсько-світоглядні аспекти щоденникового
моделювання дійсності О. Довженка та А. Любченка ..………. 62
2.2. Екзистенціалізм – філософський стрижень щоденників митців 77
2.2.1. Феномен екзистенціалізму: концепти екзистенційного
світорозуміння …………………………………………… 77
3
2.2.2. Екзистенційні мотиви поденних записів О. Довженка та
А. Любченка ……………………………………………… 92
2.2.3. Бунт людини як реакція на абсурдність людського
буття ………………………………………………………. 120
2.3. Багатопроблемність щоденників О. Довженка та А. Любченка
та концепти України і українців, національної культури …….. 132
Висновки до ІІ розділу ……………………………………………… 142
РОЗДІЛ ІІІ
СТРУКТУРНІ ТА ФОРМОТВОРЧІ ФАКТОРИ
ПИСЬМЕННИЦЬКИХ ЩОДЕННИКІВ О. ДОВЖЕНКА ТА
А. ЛЮБЧЕНКА ……………………………………………………………… 146
3.1. Поетика жанру та композиції щоденників О. Довженка та
А. Любченка ……………………………………………………… 146
3.2. Образ людини і специфіка характерокреаційних вирішень …. 158
3.3. Цілісність художньої форми і мовностильові прикмети
щоденників О. Довженка та А. Любченка …………………… 169
Висновки до ІІІ розділу ……………………………………………… 177
ВИСНОВКИ …………………………………………………………………… 179
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………………………………… 186
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|