Христина Ворок » Поетика сновидінь у прозі Івана Франка
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Поетика сновидінь у прозі Івана Франка
Праця
|
|
|
Написано: |
2018 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
20.01.2025 |
|
Твір змінено: |
20.01.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Ворок, Христина Богданівна.
Поетика сновидінь у прозі Івана Франка [Текст] : [монографія] / Христина Ворок ; [наук. ред. М. З. Легкий] ; НАН України, Ін-т Івана Франка. - Київ : Наукова думка, 2018. - 254, [1] с. - (Проект "Наукова книга" (Молоді вчені)). - Бібліогр. в знесках. - 200 прим. - ISBN 978-966-00-1649-1
У праці досліджено проблему поетики сновидінь у науковому та худож-
ньому дискурсах Івана Франка. Уперше комплексно на основі літературно-
критичних, фольклористичних праць та епістолярію письменника окреслено
власне Франкове розуміння процесу сну, його ролі у художній творчості,
генези та природи сновидінь загалом. Визначено особливості художнього
онейросу прози письменника, осмислено символіку, сюжетно-композиційні
функції сновидінь, з ясовано структурно-семантичні, стильові особливості
та зображально-виражальні можливості онейризму (при цьому простежено
власне авторські сновізії), здійснено інтерпретацію сновізійного часопросто-
ру та диференційовано сни, марення та галюцинації.
Для літературознавців, викладачів і студентів-філологів. Монографія
стане в нагоді усім тим, хто цікавиться проблемами поетики сновидінь в
українській літературі й художній спадщині І. Франка зокрема. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
( ) ....................... 3
ВСТУП ............................................................................................................. 7
1. « »:
............................................................................... 23
1. Сон як природний та культурний феномен, його роль у художній
літературі ........................................................................................................... 25
2. Онейрологія у літературознавчому дискурсі. Вектори дослідження
снів. Дефініція терміна ................................................................................... 40
2. « »:
. .............. 53
1. Сновидіння в літературно-критичних дослідженнях Івана Франка ....... 55
2. «Сон мара, Бог віра»: сновидіння у доробку Франка-фольклориста ...... 71
3. Особливості епістолярного онейризму письменника ............................... 74
4. «Неприємні зносини з досить природним світом духів»: сновізійно-
галюцинаторна домінанта психологічного життя на схилі віку письмен-
ника .................................................................................................................. 77
5. «В тім сні, в тім соннім отупінні»: сон у художньому дискурсі Івана
Франка .............................................................................................................. 90
3. ............................. 104
1. «У сні турботному, важкому »: сновидіння Франкових героїв з по-
гляду художньої психологізації. Генеза сновізій .......................................... 107
2. Сновидіння Франкових персонажів: спроба класифікації ...................... 113
3. «Неначе сон, неначе ясний привид»: особливості зображення марень
та галюцинацій ............................................................................................... 149
4. ... 164
1. Сюжетно-композиційна функція сновидінь ............................................ 164
2. Функціональність сновізій у прозі Франка .............................................. 172
3. Онейричний часопростір у художній літературі ...................................... 176
«Коли довкола світ увесь засне»: ретроспектива, сучасність, пер-
спектива, психологічні асоціації в онейричному дискурсі Фран-
кової прози ............................................................................................ 179
«Надходить ніч. Боюсь я тої ночі»: особливості зображення добо-
вого хроносу і місце сновізій у ньому ................................................. 185
Поетика та семантика вертикалі в онейричному хронотопі .............. 192
«У сні зайшов я в дивную долину»: онейрична топографія Фран-
кової прози ............................................................................................ 205
Роль онейричних елементів у структурі роману «Перехресні стеж-
ки» .......................................................................................................... 217
Інтер єр приміщення у сновізіях ......................................................... 221
4. «У сні мені явились дві богині»: онейрична імагологія .......................... 225
Фантасмагоричні та демонологічні істоти ........................................... 225
Реалістичні образи з життя .................................................................... 232
Пейзажні ейдоси .................................................................................... 233
Анімалістичні образи ............................................................................. 234
Флористичні символи ............................................................................ 237
Числова символіка ................................................................................. 237
5. Наративний вимір художнього онейросу ................................................. 238
ВИСНОВКИ ................................................................................................... 250
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Додайте будь ласка до пов'язаних творів
Іван Франко
https://chtyvo.org.ua/authors/Franko/
|
|
|
|