Катерина Воїнська » Архетипність художнього мислення в малій прозі Валерія Шевчука
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Архетипність художнього мислення в малій прозі Валерія Шевчука
Праця
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
28.08.2017 |
|
Твір змінено: |
20.06.2022 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації ‒ дослідити динаміку реалізації архетипу в малій прозі
Валерія Шевчука у контексті колоніального та постколоніального дискурсів.
Досягнення мети передбачає розв’язання таких завдань:
‒ виокремити основні тенденції трактування архетипності в міждисциплінарній
парадигмі;
‒ сформулювати метатеорію архетипності завдяки визначенню інтегративного
елемента в різних концепціях архетипу;
‒ визначити зміст термінів: архетип, архетипність, архетипний образ, архетипна
модель, архетипний фрейм, топос;
‒ окреслити особливості контексту “зміни світів” як широкої панорами образів
архетипного ходу (онтологічного переходу) в художньому мисленні малої прози
Вал. Шевчука;
‒ завдяки аналізові особливостей художнього втілення архетипних фреймів (туга,
межа, Інший) виявити та проаналізувати трансформації магістральних топосів у
колоніальному та постколоніальному дискурсах;
‒ вивести регресивні моделі архетипності в малій прозі письменника, які
розмасковують принципи колоніальних механізмів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ………………………….…………………………………………………………..11
Розділ 1. Теоретичні аспекти дослідження архетипності........................................17
1.1. Поняття архетип і архетипність у міждисциплінарній парадигмі…………….....17
1.1.1. Богословське розуміння архетипності.........................................................18
1.1.2. Психоаналітичний вимір архетипності: теорія К.-Ґ. Юнга……………….28
1.1.3. Ритуально-міфологічний аспект трактування архетипності......................34
1.2. Терміни “архетип” і “архетипність” у літературознавчому дискурсі………..….37
1.2.1. Теорія архетипів Н. Фрая: становлення архетипної критики.....................38
1.2.2. Внесок української гуманітаристики в проблематику архетипності…….43
1.2.3. Метатеорія архетипу: поняття “архетипний хід” як інтегративний елемент
концепцій архетипності………………………………………………………..………..49
Розділ 2. Рання проза Валерія Шевчука: пошук і формування архетипних форм
художнього мислення письменника……………………………………...……….....60
2.1. Cпецифіка неореалістичних творів Вал. Шевчука: робітня архетипних образів
художнього світу прозаїка...........……………………………………………………….60
2.2. Топос безтранзитного в дебютних творах Валерія Шевчука: безладний
“завчений” ривок недопоходячої.…………………………………………………..…..66
2.3. Топос нетранзитного та феномен “самостояння” в ранній прозі Вал. Шевчука:
“безконечне розорення” непоходячого……………………………………………..….72
2.4. Топос транзитного в колоніальному дискурсі Вал. Шевчука: спомин-хода
походячого………………………………………………………………...……………...85
2.4.1. Художня репрезентація архетипного ходу юнака (юнки) в Шевчуковій
неореалістичній прозі…………………..………………………………………………..86
2.4.2. Художня репрезентація архетипного ходу неюного транзитного в
неореалістичних творах Вал. Шевчука………………………………………….…......94
Розділ 3. Трансформація архетипних фреймів у необароковій малій прозі
Валерія Шевчука та його казках ………………………………………...………...104
3.1. Реконструкція архетипного мислення на матеріалі збірок “У череві
апокаліптичного звіра” та “Сон сподіваної віри”………………………….………....104
3.1.1. Топос транзитного в необароковій прозі: “бездахість” як метафора
архетипної відкритості (негентропійна рецепція архетипної туги)….......................105
3.1.2. Топос безтранзитного в новелах 80-х років Вал. Шевчука: “бездихість” як
метафора безликості-ніякості……….……………………………………...………….112
3.1.3. Топос нетранзитного в необароковій прозі: “бездухість” як метафора
душевної незлагоди (феномен ацедії) ………………….…………………………….121
3.2. Реконструкція архетипного мислення письменника в збірці казок “Панна
квітів” Вал. Шевчука: постколоніальна перспектива…..…………………………....132
3.2.1. Художня специфіка протагоніста Шевчукових казок……………..........134
3.2.2. Образи колонізатора як репрезентанти нетранзитного топосу в
казках Вал. Шевчука………………………………………………….…….……….....139
3.3.3. Топос архетипної транзитності в збірці “Панна квітів”……………........146
Висновки…………………………………......……………………………...…….…...156
Список використаних джерел.................................................................................168
Додатки………………………………………………………………………………....177
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|