Ксенія Вєльчєва » «Видіння про Петра Орача» Вільяма Ленгленда: поетика жанру
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
«Видіння про Петра Орача» Вільяма Ленгленда: поетика жанру
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
12.04.2017 |
|
Твір змінено: |
12.04.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.7 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи – визначити жанрово-поетикальну специфіку поеми
В. Ленґленда «Видіння про Петра Орача» в літературному та
релігійнофілософському контексті на тлі історико-культурної ситуації Англії XIV ст
Досягнення зазначеної мети зумовило постановку й розв’язання наступних завдань:
- окреслити основні напрями вивчення творчого доробку В. Ленґленда та
виявити точки дискусій і дослідницькі лакуни;
- визначити теоретико-методологічні засади, які уможливлюють комплексне
дослідження поетики «Видіння про Петра Орача» на тлі історико-культурного,
релігійно-філософського контекстів тогочасся та жанрової традиції;
- реконструювати соціокультурне поле, яке зумовило специфіку світогляду
В. Ленґленда;
- простежити динаміку формування поетики сну (від мотиву до жанрової
форми алегоричного видіння) в літературі античності та Середньовіччя;
- розглянути становлення жанрової форми сну в англійській поезії XIV ст.,
виявляючи її основні модифікації;
- з’ясувати художні функції прологу «Видіння про Петра Орача»;
- визначити особливості репрезентації традицій сатири і карнавального сміху в
поемі В. Ленґленда;
- встановити своєрідність художньої реалізації мотиву паломництва у
«Видінні про Петра Орача»;
- проаналізувати специфіку втілення релігійних і філософських ідей епохи у
творі В. Ленґленда;
- дослідити своєрідність християнської образності та біблійної міфології
«Видіння про Петра Орача»;
- виявити особливості творчого переосмислення В. Ленґлендом
апокаліптичних мотивів і прийоми вираження пророчого пафосу у «Видінні про
Петра Орача»;
- прояснити вектори розвитку традицій В. Ленґленда в літературі XVI та
XVII ст. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………..……………..3
РОЗДІЛ 1. «ВИДІННЯ ПРО ПЕТРА ОРАЧА»: НА ПІДСТУПАХ ДО
ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧОГО РОЗУМІННЯ…………………………………………..14
1.1. Творчість В. Ленґленда в наукових рефлексіях…...……………………..14
1.2. Методологічний комплекс дослідження поетики жанру «Видіння про
Петра Орача»……………………………………………………………….19
1.3. Соціокультурний контекст «Видіння про Петра Орача»…..……………24
РОЗДІЛ 2. ЖАНР АЛЕГОРИЧНОГО ВИДІННЯ: АНГЛІЙСЬКА ВЕРСІЯ В
КОНТЕКСТІ ЛІТЕРАТУРНИХ ТРАДИЦІЙ……………...…………......................45
2.1. Поетика сну в літературі: художній мотив та літературна
форма……………………………………………………………………………………..45
2.2. Алегоричне видіння в літературі Англії XIV ст.: ґенеза та жанрова
специфіка………………………………………………………………………………...57
РОЗДІЛ 3. ПОЕТИКА ВИДІННЯ В ПОЕМІ В. ЛЕНҐЛЕНДА…………………...62
3.1. Функції прологу................................................................................................62
3.2. Традиції сатири і карнавального сміху……………………………………..77
3.3. Мотив паломництва…………………………………………………………..94
3.4. Vita de Dowel, Dobet et Dobest: homo viator у пошуках християнських
цінностей…………………………………………………………………………….….107
3.5. Релігійні ідеї В. Ленґленда в системі алегоричних образів.……………...150
3.6. Епізоди новозавітної історії в структурі видіння….………………...……174
3.7. Апокаліптичні мотиви і пророчий пафос поеми………………………….192
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………………....207
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………..………………………….215
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|