Микола Васьків » Романні форми в українській експериментальній літературі 1920-30-х рр.: ґенеза, проблематика, жанрові модифікації й різновиди
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Романні форми в українській експериментальній літературі 1920-30-х рр.: ґенеза, проблематика, жанрові модифікації й різновиди
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.10.2024 |
|
Твір змінено: |
24.10.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.3 МБ)
|
|
Опис: |
Відповідно, метою дисертаційної роботи є визначення характерних рис
роману і романних форм, які вирізняють його серед інших жанрів і є
домінантними для його дефініціювання, на основі чого простежити шляхи
становлення романного мислення й роману в українській літературі 1920-х –
початку 1930-х років через аналіз особливостей змісту і форми романних
жанрових модифікацій і різновидів.
Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі завдання:
- окреслити критерії жанрового поділу літературних творів;
- з’ясувати жанрові параметри роману, його можливості та межі,
іманентні домінантні риси, які виділяють його серед інших жанрів, у
тому числі епічних; 7
- обґрунтувати введення в науковий обіг поняття «романні форми», їх
жанрові різновиди й модифікації;
- акцентувати увагу на синтетичній, дифузній природі романних форм,
їх спільності й відмінності від роману;
- висвітлити особливості експериментально-новаторських змістово-
формальних пошуків вітчизняної літератури доби «Розстріляного
відродження» крізь призму аналізу конкретних творів романних форм
у контексті вітчизняної та зарубіжної літератури міжвоєнного
двадцятиліття;
- узагальнити специфіку шляхів становлення романного мислення й
роману як жанру в українській літературі 20-х – початку 30-х років
через творення романних форм як нових експериментальних жанрових
модифікацій та різновидів;
- проаналізувати неповні з різних причин тексти творів української
літератури 1920-х – початку 1930-х років, які були частинами
майбутніх романів, визначити їх генологічну сутність;
- визначити дифузну жанрову специфіку творів І. Дніпровського, Ес
Метера, О. Мізерницького та ін. як синтез особливостей роману з
іншими епічними жанрами та їх роль у становленні романного
мислення й романістики;
- розглянути еволюцію від ліро-епосу до епосу в романах у віршах
В. Поліщука;
- дати характеристику особливостей змісту і форми українських романів
у віршах, «ритмованих романів», «віршованих романів» тощо
українських літераторів 1920-х – початку 1930-х років;
- на основі аналізу цих творів визначити жанрову приналежність
українського роману у віршах зазначеного періоду. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП………………………………………………………………………………..4
Розділ 1 ЖАНРОВІ ПАРАМЕТРИ РОМАНУ, ЙОГО МЕЖІ Й
МОЖЛИВОСТІ. РОМАННІ ФОРМИ…………………………………..12
1.1. Роман у системі жанрів. Його змістові особливості………………12
1.2. Структурно-наративні особливості роману………………………..30
1.3. Морфологія роману, його жанрові різновиди. Проблема
класифікації………………………………………………………………61
1.4. Експериментальний характер українського роману і
романних форм 20-30-х років ХХ ст……………………………………70
Розділ 2 ПРОЗОВІ РОМАННІ ФОРМИ: ОСОБЛИВОСТІ Й ЕВОЛЮЦІЯ…...113
2.1. Символістсько-імпресіоністський характер «кольорових»
«романів». Роман як жанр і романічність……………………………..113
2.2. Незавершені романи 1920-х – початку 1930-х років, їх
текстова і жанрова фрагментарність…………………………………..130
2.2.1. «Горенько» П. Губенка як пародія на роман……………130
2.2.2. Пригодницько-агітаційний «роман»
В. Еаллана-Блакитного та І. Кириленка………………………..136
2.2.3. «Мала проза» Л. Скрипника й особливості його
ідіостилю…………………………………………………………142
2.2.4. «Уривки із ненаписаного роману» М. Рильського
як жанровий різновид «малої прози»…………………………..149
2.3. «Вальдшнепи» М. Хвильового як фрагмент завершеного
роману. Проблеми інтерпретації й інтертекстуального прочитання..155
2.4. Завершені твори романних форм з авторським
маркуванням «роман»…………………………………………………..185
2.4.1. Романні задуми І. Дніпровського та їх реалізація………185
2.4.2. «Подвійна» imago: Україна й українці очима 3
німецького етнографа у творі українського письменника……198
2.4.3. «Гануся» О. Мізерницького: на межі повісті й роману..212
Розділ 3 РОМАН У ВІРШАХ 1920-1930-Х РОКІВ, ЙОГО ГЕНОЛОГІЧНА
СУТНІСТЬ І СТРУКТУРА……………………………………………..239
3.1. Еволюція «ритмованих» романів В. Поліщука: від
ліро-епосу до епосу……………………………………………………..240
3.2. «Арсенал сил» Ґ. Коляди: між творчим
експериментом і графоманством………………………………………278
3.3. «Тарас Трясило» В. Сосюри як спроба творення
віршованого епічного твору на історичну тематику.
Традиції й новаторство…………………………………………………289
3.4. «Скелька» І. Багряного як єдина віршована модифікація
роману в українській літературі……………………………………….308
3.5. Уніфікаційні процеси в романах у віршах 1930-х років………...333
Висновки…………………………………………………………………………..360
Список використаних джерел…………………………………………………..370
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|