Аліна Узунколєва » Топоси сакрального в художній прозі Миколи Хвильового
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Топоси сакрального в художній прозі Миколи Хвильового
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2009 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.05.2024 |
|
Твір змінено: |
08.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи – дослідити художню прозу М. Хвильового як територію
проявлення топосів священного – головних складників концепції
сакрального світосприйняття письменника.
Мета передбачає розв’язання низки завдань:
• визначити сутність сакрального в історії світової гуманітаристики
кінця ХІХ – початку ХХІ ст.;
• дослідити інтенції священного в історіографії М. Хвильового та
з’ясувати перспективи інновації сакральної призматики його художньої
прози;
• проаналізувати сакральне як “misterium tremendum”, “misterium
fascinas”, “majestas” у шуканнях письменника-інтуїта;
• розкрити принципи кореляції іманентної трансґресивності
сакрального та ідеологеми “романтика вітаїзму” М. Хвильового;
• розглянути топос антиномії сакрального як підґрунтя романтичної
антиномії письменника;
• простежити особливості рецепції революції та війни, свят
М. Хвильовим в аспекті сакральної топології. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ.........................................................................................................................3
Розділ І Топологія сакральності як органічний ракурс
вивчення літератури “переходової доби”..............................................................8
1.1. Сутність сакрального в історії світової гуманітаристики
кінця ХІХ – початку ХХІ ст....................................................................................8
1.2. М. Хвильовий у літературознавстві та літературній критиці.
Набутки і перспектива сакральної призматики прози письменника................37
Висновки до розділу..............................................................................................62
Розділ ІІ Квалітативна топологія сакрального М. Хвильового........................65
2.1. Сакральне як “misterium tremendum”, “misterium fascinas”,
“majestas” у шуканнях письменника-“інтуїта”...................................................65
2.2. Топос трансґресивності сакрального та його кореляти
в межах ідеологеми “радість бунту проти логіки”.............................................83
2.3. Топос антиномії сакрального як підґрунтя топосів
романтичної антиномії М. Хвильового.............................................................107
Висновки до розділу............................................................................................125
Розділ ІІІ М. Хвильовий і рецепція сучасності в аспекті
сакральної топології............................................................................................128
3.1. Сакральна призматика революції і війни в письменника-модерніста....128
3.2. Свято як сакральна подія.............................................................................157
Висновки до розділу............................................................................................187
Висновки..............................................................................................................189
Список використаних джерел............................................................................196
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|