Аліна Узунколєва » Топоси сакрального в художній прозі Миколи Хвильового 
                
                                                            
                    
    | [додати інший файл чи обкладинку цього твору]
        [додати цей твір до вибраного] | 
    | Топоси сакрального в художній прозі Миколи ХвильовогоДисертація | 
    |  | 
    | 
                
            |  |  
            | Написано: | 2009 року |  
            |  |  
            | Розділ: | Наукова |  
            |  |  
            | Твір додано: | 08.05.2024 |  
            |  |  
            | Твір змінено: | 08.05.2024 |  
            |  |  
            | Завантажити: | pdf
                                див.
                                (1.2 МБ) |  
            |  |  
                | Опис: | Мета роботи – дослідити художню прозу М. Хвильового як територію проявлення топосів священного – головних складників концепції
 сакрального світосприйняття письменника.
 Мета передбачає розв’язання низки завдань:
 • визначити сутність сакрального в історії світової гуманітаристики
 кінця ХІХ – початку ХХІ ст.;
 • дослідити інтенції священного в історіографії М. Хвильового та
 з’ясувати перспективи інновації сакральної призматики його художньої
 прози;
 • проаналізувати сакральне як “misterium tremendum”, “misterium
 fascinas”, “majestas” у шуканнях письменника-інтуїта;
 • розкрити принципи кореляції іманентної трансґресивності
 сакрального та ідеологеми “романтика вітаїзму” М. Хвильового;
 • розглянути топос антиномії сакрального як підґрунтя романтичної
 антиномії письменника;
 • простежити особливості рецепції революції та війни, свят
 М. Хвильовим в аспекті сакральної топології.
 |  
                |  |  
                | Зміст: | [натисніть, щоб розгорнути]  
 Вступ.........................................................................................................................3
 Розділ І  Топологія сакральності як органічний ракурс
 вивчення літератури “переходової доби”..............................................................8
 1.1. Сутність сакрального в історії світової гуманітаристики
 кінця ХІХ – початку ХХІ ст....................................................................................8
 1.2. М. Хвильовий у літературознавстві та літературній критиці.
 Набутки і перспектива сакральної призматики прози письменника................37
 Висновки до розділу..............................................................................................62
 
 
 
 Розділ ІІ  Квалітативна топологія сакрального М. Хвильового........................65
 2.1. Сакральне як “misterium tremendum”, “misterium fascinas”,
 “majestas” у шуканнях письменника-“інтуїта”...................................................65
 2.2. Топос трансґресивності сакрального та його кореляти
 в межах ідеологеми “радість бунту проти логіки”.............................................83
 2.3. Топос антиномії сакрального як підґрунтя топосів
 романтичної антиномії М. Хвильового.............................................................107
 Висновки до розділу............................................................................................125
 
 
 
 Розділ ІІІ  М. Хвильовий і рецепція сучасності в аспекті
 сакральної топології............................................................................................128
 3.1. Сакральна призматика революції і війни в письменника-модерніста....128
 3.2. Свято як сакральна подія.............................................................................157
 Висновки до розділу............................................................................................187
 
 
 
 Висновки..............................................................................................................189
 
 Список використаних джерел............................................................................196
 |  
                |  |  | 
    |  | 
    | Пов'язані автори: | 
    |  | 
    |  | 
    | Відгуки читачів: | 
    |  | 
    | Поки не додано жодних відгуків до цього твору. | 
    |  | 
    |  | 
    |  |