Ірина Утюж » Детермінанти змін та тенденції розвитку сучасної освіти
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Детермінанти змін та тенденції розвитку сучасної освіти
Стаття
|
|
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
28.08.2019 |
|
Твір змінено: |
28.08.2019 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(517.5 КБ)
|
|
Опис: |
Ґілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2014. – Вип. 84 (5).
Проаналізовано соціокультурну динаміку підстав сучасної ситуації в освіти. Мова йде про нинішній світ – системну орієнтацію держав в освітній політиці, у рухливій системі координат: з одного боку – мейнстримних координат західної цивілізації як метрополії, що сприймаються іншими акторами як універсальні; а з іншого – напівпериферійних і периферійних, що виступають на тлі новітнього соціального життя у вигляді відсталих соціокультурних сегментів. Зазначено, що основними детермінантами змін освітніх парадигм завжди були процеси, які охоплюють весь спектр соціального, економічного й політичного життя суспільства. В контексті зазначених змістів сучасної освіти визначені характеристики освітнього простору. Під освітнім простором розуміється безліч існуючих в соціумі об’єктів, відносин і зв’язків, в межах яких здійснюється спеціальна діяльність різних систем щодо розвитку індивіда і його соціалізації. Таким чином, основною характеристикою сучасного освітнього простору, є відкритість процесів пізнання й освоєння світу, і тому освіта одержала назву відкритої. Термін “відкритості” є одним із базових понять цивілізаційно-еволюційного дискурсу. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|