Лада Цимбала » Золототкацтво Галичини ХVІІІ - першої третини ХХ ст. (Історія, типологія, художньо-стильові особливості)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Золототкацтво Галичини ХVІІІ - першої третини ХХ ст. (Історія, типологія, художньо-стильові особливості)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2003 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
11.06.2024 |
|
Твір змінено: |
11.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Звідси, метою нашої роботи є виявлення художньо-стильових
особливостей золототканих виробів, що продукувалися на теренах Галичини
у XVIII – першій третині ХХ ст., на основі аналізу процесів становлення і
розвитку мистецьких осередків, творчості провідних майстрів, типології
золототканих виробів та художніх прийомів їх орнаментації в контексті
європейських художніх тенденцій.
Відповідно поставленої мети в процесі роботи було поставлено низку
завдань:
7
- проаналізувати історико-культурні причини поширення та
побутування серед населення Галичини золототканих виробів;
- окреслити історичні, політичні, економічні та соціальні чинники, що
спричинили налагодження на теренах Галичини золототкацького
виробництва у XVIII ст.;
- дослідити діяльність золототкалень, що функціонували в традиційних
ткацьких осередках Східної Галичини, специфіку процесу
виготовлення золототканих виробів;
- на основі атрибуції збережених зразків золототканих поясів і
декоративних тканин із музейних збірок провести типологію
золототканих виробів за функціональними та художніми ознаками;
- окреслити художні особливості золототканих виробів з урахуванням
стильових ознак традиційного народного ткацтва Галичини, впливів
перського та турецького золототкацтва, а також європейських
художніх тенденцій;
- виявити процеси трансформації художньо-стильових особливостей
золототкацтва Галичини XVIII ст. у виробах Бучацької золототкальні
кінця XIX – першої третини ХХ ст. як одного з найбільш продуктивних
осередків розвитку золототкацтва на території України;
- простежити ремінісценції золототкацтва Галичини у художньому
текстилі ХХ ст. Зокрема, вплив золототкацтва на традиційну тканину
Карпатського регіону та трансформацію художньо-стильових ознак
золототканих виробів Галичини у творчості польських художників;
- довести можливість творчого засвоєння та інтерпретації здобутків
золототкацтва Східної Галичини в сучасному українському
художньому текстилі. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП................................................................................................…..4
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ, ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА,
МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ . .......................................…...........................13
РОЗДІЛ 2. ЗОЛОТОТКАНІ ВИРОБИ В УКРАЇНІ: ІСТОРІЯ
МИСТЕЦЬКОГО ЯВИЩА................................................................................28
РОЗДІЛ 3. ЗОЛОТОТКАЦТВО ГАЛИЧИНИ XVIII cт.
3.1. Попит. Замовники. Організація виробництва. Провідні
майстри…............................................................................................................55
3.2. Особливості технологій, технік виконання та
маркування………..............................................................................................74
3.3. Типологія та художньо-стильові особливості золототканих
виробів.................................................................................................................79
РОЗДІЛ 4. ТРАНСФОРМАЦІЯ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ
НАДБАНЬ ЗОЛОТОТКАЦТВА XVIII ст. У ВИРОБАХ БУЧАЦЬКОЇ
ШОВКОТКАЛЬНІ (1879-1939 рр.)
4.1. Бучацьке золототкацтво і художня промисловість Східної
Галичини..............................................................................................…103
4.2. Типологія та художньо-стильові особливості бучацьких
макат......................……………………………………………………….........119
4.3. Традиції бучацького золототкацтва...............................................140
ВИСНОВКИ.......................................................................................................152
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ.................................................. 158
ДОДАТОК A. ТЕРМІНИ ЗОЛОТОТКАЦТВА...............................................172
ДОДАТОК Б. МАЙСТРИ. ...............................................................................181
ДОДАТОК В.ІЛЮСТРАЦІЇ............................................................................. 184
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|