Вікторія Циганенко » Густинський літопис і «Палінодія» Захарії Копистенського в контексті становлення барокової історичної свідомості
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Густинський літопис і «Палінодія» Захарії Копистенського в контексті становлення барокової історичної свідомості
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2011 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
08.05.2024 |
|
Твір змінено: |
08.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає у розкритті динаміки становлення в українській
літературі барокової історичної свідомості та її особливостей шляхом порівняльного
аналізу Густинського літопису та «Палінодії» Захарії Копистенського.
4
Для досягнення поставленої мети необхідно розв’язати такі основні завдання:
- порівняти ідентичні сюжети обох творів і з’ясувати, як автори усвідомлювали
загальнослов’янський та український («руський») етногенези;
- з’ясувати, як на сторінках творів інтерпретується києворуська та галицько-
волинська середньовічна спадщина;
- визначити місце обох творів у контексті діалогу східної та західної
цивілізацій;
- дослідити художню мову творів;
- перевірити коректність тверджень про належність Густинського літопису перу
Захарії Копистенського. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП .............................................................................................................................. 3
РОЗДІЛ 1 ІСТОРІОГРАФІЯ ТЕМИ ТА ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСОБИ ЇЇ РОЗРОБКИ ......... 8
1.1 Історіографія теми .................................................................................................. 8
1.2 Теоретико-методологічні основи дослідження ................................................... 43
Висновок до РОЗДІЛУ 1 ............................................................................................ 54
РОЗДІЛ 2 МОДЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРІЇ В ГУСТИНСЬКОМУ ЛІТОПИСІ ТА
«ПАЛІНОДІЇ» ЗАХАРІЇ КОПИСТЕНСЬКОГО В КОНТЕКСТІ БАРОКОВОГО
ІСТОРИЗМУ ................................................................................................................... 56
2.1 Вітчизняна історія в художньому світі бароко ................................................... 56
2.2 Витоки слов’янства та проблема українського етногенезу ................................ 65
2.3 Київська Русь і Галицько-Волинське князівство ................................................ 85
2.4 Українські землі у складі Великого князівства Литовського та Речі Посполитої
..................................................................................................................................... 97
2.5 Літературний текст у перспективі самоідентифікації барокової культури ..... 112
Висновок до РОЗДІЛУ 2 .......................................................................................... 118
РОЗДІЛ 3 ДІАЛОГ ЗАХІДНОЇ ТА СХІДНОЇ ЦИВІЛІЗАЦІЙ У СВІТОГЛЯДНІЙ
КОНЦЕПЦІЇ АВТОРА ГУСТИНСЬКОГО ЛІТОПИСУ Й «ПАЛІНОДІЇ» ЗАХАРІЇ
КОПИСТЕНСЬКОГО .................................................................................................. 121
3.1 Література українського бароко на межі двох світів ........................................ 121
3.2 Епоха Данила Галицького та хрестових походів .............................................. 130
3.3 Флорентійська унія та падіння Константинополя............................................. 145
3.4 Календарна реформа та Берестейська унія ........................................................ 157
3.5 Цивілізаційні перспективи міжконфесійних дискусій ..................................... 178
Висновок до РОЗДІЛУ 3 .......................................................................................... 186
ВИСНОВКИ ................................................................................................................. 188
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ..................................................................... 193
|
|
|
|
Пов'язані твори:
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|