Іван Ціхоцький » Мова прози Івана Франка (стилістичні новації)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Мова прози Івана Франка (стилістичні новації)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2006 року |
|
Джерело: |
philology.lnu.edu.ua |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
15.09.2020 |
|
Твір змінено: |
15.09.2020 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.6 МБ)
|
|
Опис: |
Книга пропонує свіжий дослідницький погляд на феномен живого Франкового слова. Мовна еволюція письменника осмислюється як ланцюжок стилістичних метаморфоз і перетворень. “Язичіє”, діалект, літературна мова – досить умовна парадигма мовного зростання Івана Франка – письменника слухового типу, експериментатора, новатора форми і змісту. Основну увагу зосереджено на текстах, які не так хронологічно, як на рівні естетичному й мовностилістичному випередили свою епоху. Детально проаналізовано особливості різних форм соціальної та психологічної колорації прозових текстів, форми репродукції сирого мовного матеріалу (“язичіє”, бойкізми, гуцульські етнографізми, лексика ремесел, бориславські професіоналізми, тюремне арго, вуличний жаргон, салонові слова, галицька термінологія, іншомовні вкраплення та інтертекстуалізми), стилістичні тенденції (типізація, індивідуалізація, пародіювання, наслідування). Експериментальна манера мовного живописання узалежнюється пропагованим Франком методом “наукового реалізму”та новим типом жанрової структури –“суспільно-психологічною студією”. Відзначено роль І.Франка у стилістичному збагаченні ресурсів української літературної мови кінця ХІХ-початку ХХ ст. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ДО ДЖЕРЕЛ: ВСТУПНІ ЗАУВАГИ
РОЗДІЛ І.СТАРЕ І НОВЕ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ:ІВАН ФРАНКО І ПРОБЛЕМИ МОВНОЇ ХАРАКТЕРОЛОГІЇ
“Язикова традиція”і стилістичні “експерименти” Івана Франка
Мовний портрет і “філософія” напряму. Індивідуальний стиль і метод Івана Франка Мовна анатоміяобразу:аспекти вивчення Франкового типажу
РОЗДІЛ ІІ.ЛІТЕРАТУРНА МОВА І ДІАЛЕКТИ.“ЛЮДОВІ ГОВОРИ ” У БЕЛЕТРИСТИЧНОМУОПРАЦЮВАННІ ІВАНА ФРАНКА
“Москвофільський жаргон”:“мовні скоки” ранньої прози
“Bel parlar gentile”:бойківська белетристика
Мова гуцульського циклу:карпатські етнографізми
РОЗДІЛ ІІI.МОВНІ ПРОФІЛІ “БОРИСЛАВСЬКИХ СТУДІ
Від селянина до ріпника: мовностилістичнакореляція образів
Бориславські професіоналізми. Мовнівиміривиробничого пейзажу “Карикатуризація” і “об’єктивізація” мовного стилю(уваги до відтворення “жидівського жаргону”)
РОЗДІЛ ІV.“ЖИВОПИСЬ ДНА”.КОНЦЕПЦІЯНИЗОВОГО ПЕРСОНАЖА ТА ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЯУ ПРОЗОВІЙ МОВІ ІВАНА ФРАНКА
Елементи низової мовної культурияк складники психологічної реконструкції образів
“Словар” дна: соціальна стратифікація Франкових арґотизмів
“Психопатологічні типи”: мовностилістичні метаморфози
РОЗДІЛ V.“КОНВЕРЗАЦІЯ ОСВІЧЕНИХ ЛЮДЕЙ”:ХУДОЖНЯ МОДЕЛЬ ІНТЕЛІГЕНТНОГО МОВЛЕННЯ
“Абстракції і претензіональності”:книжність мовлення
Інтертекстуальна імплантація:нетранслітеровані мовні конструкції
“Естетичні шаблони”. “Етикетні церемонії”
ПІСЛЯМОВА
ЛІТЕРАТУРА
ПОКАЖЧИК ІМЕН
ПОКАЖЧИК ТВОРІВ ІВАНА ФРАНКА
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|