Тетяна Целік » Проблема людини у філософській культурі Київської Русі
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Проблема людини у філософській культурі Київської Русі
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2002 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
15.12.2024 |
|
Твір змінено: |
15.12.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Таким чином, М е т а і з а в д а н н я н а ш о г о д о с л і д ж е н н я
полягає у тому, щоб обґрунтувати принципову можливість розгляду проблеми
людини у філософській культурі Київської Русі через особистісний аспект та наявність цього аспекту в ціннісно-смисловому універсумі культури Давньої
Русі ХІ - першої половини ХІІІ сторіччя.
Реалізація цієї мети передбачає вирішення таких взаємопов'язаних
завдань:
– спираючись на антропоцентричне християнське світобачення
дослідити прояви особистісного начала у філософській культурі часів Київської
Русі, коли воно, ще не ставши системою, тільки з’являлось на рівні ідеї та
вкорінювалось у філософське мислення;
– спробувати поглибити історико-філософський аналіз та
культурологічний підхід стосовно проявів особистісного аспекту проблеми
людини на матеріалі пам'яток літературно-філософської спадщини Київської
Русі;
– провести історико-філософський аналіз авторських літературно-
філософських пам'яток з метою з'ясування ступеня саме авторського
(особистісного) начала у цих текстах. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ 3
Розділ І. Методологічні особливості дослідження проблеми людини та
особистості у ціннісно-смисловому універсумі культури Київської Русі
12
1.1. Ступінь наукової розробленості проблеми людини у філософській
культурі Київської Русі (історіографія)
12
1.2. Проблема особистості у сучасному філософському дослідженні
(термінологічні уточнення)
34
1.3. Джерелознавчий аспект дослідження філософської культури
Київської Русі
43
Розділ ІІ. Проблема людини у філософській культурі Київської Русі:
особистісний вимір
60
2.1. Особливості культури Київської Русі, що зумовили формування та
специфіку вияву особистісного начала
60
2.2. Особистісне начало як предмет оцінки 83
2.3. Історичні постаті Київської Русі очима їх сучасників 104
2.3.1. Антитеза: Святополк Ізяславич – Володимир Мономах 107
2.3.2. Ідеальні Мономаховичі та брутальні Ольговичі 130
2.3.3. Галицько-Волинські можновладці кінця ХІІ – початку ХІІІ
століть: ганьба і слава
155
2.3.4. Духовні особи на сторінках літописів. Осуд єпископа 173
Розділ ІІІ. Вияв особистісного начала у авторських творах доби
Київської Русі
184
3.1. "Житіє і ходіння Даниїла ігумена з Руської землі" 186
3.2. "Повчання" Володимира Мономаха 207
3.3. "Моління" Даниїла Заточеника 218
Висновки 231
Додаток А 236
Список використаних джерел та літератури 238
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|