Тетяна Трофименко » Збірка «Перло многоцінноє» Кирила Транквіліона Ставровецького в контексті барокової культури
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Збірка «Перло многоцінноє» Кирила Транквіліона Ставровецького в контексті барокової культури
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2003 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.05.2024 |
|
Твір змінено: |
08.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.5 МБ)
|
|
Опис: |
СПИСОК СКОРОЧЕНЬ…..…………………………………………........…4
ВСТУП………………………………………………………………….........5
РОЗДІЛ 1. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ КИРИЛА ТРАНКВІЛІОНА
СТАВРОВЕЦЬКОГО В ІСТОРИКО-ЛІТЕРАТУРНИХ
ДОСЛІДЖЕННЯХ…...........................................................……..................10
РОЗДІЛ 2. ВІД ІДЕОЛОГІЇ ДО ТЕКСТУ: ТВОРЧІСТЬ КИРИЛА
ТРАНКВІЛІОНА СТАВРОВЕЦЬКОГО В КОНТЕКСТІ
ДОБИ………………...................................................................……...........26
2.1. Відродження та бароко: гуманізм ренесансний чи
християнський?…….....................................................................………….26
2. 2. Реформація чи церковна реформа?........ ......................……..…....….36
2. 3. Католицтво і православ'я: еклезіологічна концепція в контексті
аристократичної культури..........……………………..………..………......41
2. 4. Знання чи премудрість?.......……………………………..…..….…....50
2. 5. Прийняття унії і чернігівський період життя….…………..……......58
2. 6. Символіка назви як спосіб організації тексту..…………...…….…..64
2. 7. Передмова і післямова як програма поведінки..………..………......70
2. 8. Особливості версифікації поетичних творів..…………….…………75
Висновки……………………………………..………………….……….....81
РОЗДІЛ 3. МІСТЕРІЯ СПАСІННЯ СВІТУ В ЧАСО-ПРОСТОРОВИХ
ПАРАМЕТРАХ ТЕКСТУ.........…………………………............................84
3.1. Час і простір……………...……………………………..…………...…84
3. 2. Містерія як жанр середньовічної літератури…………..…………....89
3. 3. Різдвяна містерія…………..…………………………..……….…...…91
3. 4. Містерія страстей: джерела і місце в культурному процесі…..........96
3. 5. Пасії Кирила Транквіліона Ставровецького, Йоаникія Волковича і
Андрія Скульського: синтез традицій.......................….……..………….100
3. 6. Пасійні молитви…………....……………...…………….……….......111
4
3. 7. Mater Dolorosa……..........…………………………………..........…..119
3. 8. Сходження Христа до пекла…………...………………......……......129
3. 9. Воскресіння та Вознесіння……...........………………….......……...136
Висновки……………………………………………………....………......146
РОЗДІЛ 4. ХРИСТИЯНСЬКА ЕСХАТОЛОГІЯ У СТРУКТУРІ
ТЕКСТУ........................................................................................................147
4. 1. Есхатологія в контексті християнської культури…….......…….....147
4. 2. “Мала есхатологія”: смерть і посмертне перебування….......…….149
4. 3. Останні часи: інтерпретація апокаліптичної теми...….……….......153
4. 4. Оповідання про антихриста……………………………….......…....159
4. 5. “Повhсть о послhдных днехъ”: особливості народної
рецепції.........................................................................................................170
4. 6. Страшний Суд і життя майбутнього віку………….….….…...…....176
Висновки…………………………………………….….….….……..........188
ВИСНОВКИ………........……………………………….….….….…....….190
ЛІТЕРАТУРА………………………………………………………...........196 |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Мета роботи – встановити місце збірки “Перло многоцhнноє” Кирила
Транквіліона Ставровецького в культурному контексті доби. При цьому
головним завданням є з’ясувати відповідність чи невідповідність збірки
усталеним уявленням про літературу і культуру бароко та відзначити
художні особливості, що утворюють її специфіку і вагомість. Виконання
цієї мети відповідає науковим планам кафедри історії української
7
літератури Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна за
проблемою “Жанрово-стильові особливості та поетика давньої
української літератури”.
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|