Лариса Ткаченко » Виховні концепти й особливості поетики української дитячої поезії початку ХХ ст. (на матеріалі творчості Марійки Підгірянки, Олександра Олеся, Миколи Вороного)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Виховні концепти й особливості поетики української дитячої поезії початку ХХ ст. (на матеріалі творчості Марійки Підгірянки, Олександра Олеся, Миколи Вороного)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
29.06.2024 |
|
Твір змінено: |
29.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(610.1 КБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – з’ясувати виховні концепти й особливості
поетики української дитячої поезії початку ХХ ст. на матеріалі творчості
Марійки Підгірянки, О.Олеся, М.Вороного. Зміст аналізованих творів є
переважно виховним, а особливості форми спричинені адресованістю
малому читачеві і самобутністю творчої манери автора.
Реалізація поставленої мети передбачає розв’язання таких завдань:
• окреслити теоретичні засади діалогічного прочитання поезії для
дітей;
• вивчити педагогічні – виховні та дидактичні – аспекти віршованої
творчості Марійки Підгірянки, О.Олеся, М.Вороного;
• схарактеризувати жанрове різноманіття творів цих авторів для дітей
;
• визначити способи реалізації естетично-психологічних принципів
гри та діалогу в конкретних художніх текстах;
• дослідити ключові образи поезії для дітей Марійки Підгірянки, О.
Олеся, М Вороного;
• розглянути тексти названих авторів в аспекті індивідуальної
поетики. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
Вступ……………………………………………………………………………….3
1. Педагогічна спрямованість та естетично-психологічна своєрідність
віршованої творчості Марійки Підгірянки для малого читача………….……12
1.1. Пісня і музика в поезії Марійки Підгірянки…………...................…....16
1.2. Виховні концепти і художні особливості віршиків Марійки Підгірянки
для дітей……………………………………..........................................................29
2
1.3. Художньо-дидактична поезія Марійки Підгірянки: естетична словесна
гра як розвага і навчання………………………...................................................50
1.4. Марійка Підгірянка як дитячий драматург……………….....................80
2. Поезія Олександра Олеся як художнє джерело естетичних переживань,
навчання і виховання дитини…...........................................................................93
2.1. Пейзажна лірика О.Олеся в аспекті дитячої рецепції: образи квітів....93
2.2. Лірика і ліро-епос О.Олеся для розваги й виховання дошкільнят і
молодших школярів……………………....................................................…….109
2.3. Книга пісень «Княжа Україна» як художньо-навчальний феномен
літератури для підлітків……………………………………..............................121
3. Ліро-епос і лірика Миколи Вороного у колі юнацького читання………..149
3.1. Герої і виховні концепти ліро-епосу М. Вороного…………….…….149
3.2. Образ юності в ліриці М. Вороного: вітальний і громадянський
аспекти……………………………………………………………….………177
Висновки…………………………………………………………………….….211
Список використаних джерел…………………………………………………217
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|