Сергій Терно » Критичне мислення — сучасний вимір суспільствознавчої освіти
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Критичне мислення — сучасний вимір суспільствознавчої освіти
Праця
|
|
|
Написано: |
2009 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
28.01.2024 |
|
Твір змінено: |
28.01.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(4.8 МБ)
|
|
Опис: |
Терно С. О.
Критичне мислення — сучасний вимір суспільствознавчої освіти / С. О. Терно. — Запоріжжя: Просвіта. 2009. — 268 с.
ISBN 978-966-653-208-7
Автор розглядає проблему розвитку критичного мислення в широкому контексті: у різних аспектах та ракурсах. Піднімаються найактуальніші проблеми сучасної суспільствознавчої освіти та пропонуються способи їх розв'язання. Представлена авторська методика розвитку критичного мислення школярів, основна риса якої — впровадження проблемних задач у навчально-виховний процес. Запропонована система роботи сприятиме активізації пізнавальної діяльності школярів та розвитку критичного мислення.
Для науковців, методистів, викладачів, студентів, усіх, хто цікавиться проблемами суспільствознавчої освіти. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Передмова................................................................................................................. 4
1. У пошуках методологічних основ.................................................................. 13
1.1. Дидактика історії чи методика навчання історії?...........................................13
1.2. Нові підходи у вивченні історії: прогрес в науці чи шлях в нікуди?..................18
1.3. Історичні поняття: структура і способи визначення ......................................50
1.4. Класифікації та шляхи формування понять.......................................................54
1.5. Науково-технологічні засади формування історичних понять........................58
2. Як забезпечити мотивацію до вивчення історії?........................................ 69
3. Складові ефективного навчання, або що потрібно знати вчителю
про пізнавальні процеси учнів?.................................................................... 79
3.1. Як організувати сприймання матеріалу та мобілізувати увагу?....................80
3.2. Як забезпечити запам’ятовування? ....................................................................84
4. Розвиток мислення учнів у процесі навчання історії................................ 89
4.1. Історичне мислення: як його навчати?...............................................................91
4.2. Чи навчені наші учні мислити критично?.........................................................100
4.3. Методика розвитку критичного мислення школярів ......................................110
5. Полікультурність як умова розвитку критичного мислення................ 140
5.1. Полікультурна освіта: чи потрібна вона Україні? .........................................140
5.2. Як знайти виважений спосіб викладання національної ідентичності та
культурної різноманітності в шкільному курсі історії? .................................148
6. Оцінювання навчальних досягнень: проблеми та перспективи .......... 156
6.1. Проблема підвищення ефективності оцінки результатів навчання .............156
6.2. Зовнішнє оцінювання з історії: чи завжди добрі наміри приводять до
очікуваних позитивних результатів?.................................................................167
6.3. Пробне незалежне оцінювання з історії України — 2009 (як готувати
учнів до ЗНО?).......................................................................................................184
6.4. Актуальні проблеми зовнішнього незалежного оцінювання та сучасної
тестології..............................................................................................................189
7. Сучасний підручник з історії: яким він має бути?................................... 199
7.1. Підручник з історії сьогодні: стан і перспективи...........................................200
7.2. Як обрати підручник? .........................................................................................203
7.3. Методичний апарат підручника: яким вимогам він повинен
відповідати?..........................................................................................................207
7.4. Проблема нації в сучасних українських підручниках з історії ........................213
8. Критичне мислення в громадянській освіті.............................................. 223
8.1. Суспільні відносини: сучасний погляд на проблему ..........................................223
8.2. Забобони й стереотипи: що слід про них знати викладачу
громадянської освіти? .........................................................................................231
8.3. Конфлікт: це добре чи погано? (Як вивчати конфлікти у громадянській
освіті) ....................................................................................................................237
8.4. Розвиток мислення учнів у громадянській освіті (робота над
поняттями)...........................................................................................................247
Післямова ............................................................................................................. 258
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|