Степан Сворак » Загальноосвітня школа західноукраїнського регіону в контексті суспільно-політичного життя другої половини 40-х - першої половини 60-х років ХХ століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Загальноосвітня школа західноукраїнського регіону в контексті суспільно-політичного життя другої половини 40-х - першої половини 60-х років ХХ століття
Дисертація
|
|
|
Написано: |
1999 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
22.04.2024 |
|
Твір змінено: |
22.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дисертаційного дослідження є з’ясування місця і ролі освітньо-
виховної системи в суспільно-політичному житті краю у часовому вимірі
«сталінізм - неосталінізм», що сприяє глибшому усвідомленню декларованих і
реальних змін у радянській політичній системі в цілому. Адже вплив суспільно-
політичного життя на систему освіти, її кількісні і якісні параметри, з одного
боку, та зворотній вплив цієї системи (робота загальносвітньої, середньої
спеціальної і вищої школи) на суспільно-політичне життя, з другого боку,
незаперечні. Тобто автор прагнув дослідити історичний та етнополітичний
аспект освітньо-виховної системи в контексті суспільно-політичного життя, в
нерозривному зв’язку і взаємозв’язку з тими процесами, що відбувалися в
регіоні в сфері економіки, політики та духовності.
Реалізація означеної мети дослідження вимагала розв’язання ряду
конкретних, взаємообумовлених завдань:
8
n окреслити історично усталену в західноукраїнському регіоні систему
освіти, її традиції та особливості, обумовлені бездержавністю української
нації, входженням цих земель до складу Австро-Угорщини, а з її розпадом -
до складу Польщі, Румунії та Чехословаччини;
n проаналізувати процес становлення радянської системи освіти в краї,
базованої на засадах марксистсько-ленінської педагогіки;
n показати особливості будівництва радянської школи у перше
повоєнне десятиліття, обумовлені відкритим протистоянням органів влади
та національно-патріотичного підпілля;
n простежити сутністну та структурну трансформацію загальноосвітньої
школи в регіоні протягом досліджуваного періоду;
n здійснити аналіз кадрової політики партійно-радянського режиму в
сфері народної освіти, її характерних рис та наслідків;
n простежити освітню, виховну та соціально-політичну спрямованість
народної освіти досліджуваного періоду та винести відповідні уроки для
сучасного періоду реформування освіти в Україні. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вcтуп ................................................................................................... 3
Розділ I. Історіографія та джерела дослідження ..........................20
Розділ II. Становлення радянської системи освіти в регіоні:
традиції та проблеми ......................................................84
Розділ III. Трансформація загальноосвітньої школи: історичний,
соціальний та національний аспекти ...........................151
Розділ IY. Підготовка кадрів: статистичні та політичні
параметри ......................................................................213
Розділ Y. Школа, педагогіка та політика: уроки історичного
досвіду ......................................................................... 288
Висновки ......................................................................................... 341
Список використаних джерел ....................................................... 356
Додаток А ....................................................................................... 382
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|