Степан Сворак » Загальноосвітня школа західноукраїнського регіону в контексті суспільно-політичного життя другої половини 40-х – першої половини 60-х років ХХ століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Загальноосвітня школа західноукраїнського регіону в контексті суспільно-політичного життя другої половини 40-х – першої половини 60-х років ХХ століття
Дисертація
|
|
|
Написано: |
1999 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
22.04.2024 |
|
Твір змінено: |
10.01.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дисертаційного дослідження є з’ясування місця і ролі освітньо-виховної системи в суспільно-політичному житті краю у часовому вимірі «сталінізм – неосталінізм», що сприяє глибшому усвідомленню декларованих і реальних змін у радянській політичній системі в цілому. Адже вплив суспільно-політичного життя на систему освіти, її кількісні і якісні параметри, з одного боку, та зворотній вплив цієї системи (робота загальноосвітньої, середньої спеціальної і вищої школи) на суспільно-політичне життя, з другого боку, незаперечні. Тобто автор прагнув дослідити історичний та етнополітичний аспект освітньо-виховної системи в контексті суспільно-політичного життя, в нерозривному зв’язку і взаємозв’язку з тими процесами, що відбувалися в регіоні в сфері економіки, політики та духовності.
Реалізація означеної мети дослідження вимагала розв’язання ряду конкретних, взаємообумовлених завдань:
– окреслити історично усталену в західноукраїнському регіоні систему освіти, її традиції та особливості, обумовлені бездержавністю української нації, входженням цих земель до складу Австро-Угорщини, а з її розпадом – до складу Польщі, Румунії та Чехословаччини;
– проаналізувати процес становлення радянської системи освіти в краї, базованої на засадах марксистсько-ленінської педагогіки;
– показати особливості будівництва радянської школи у перше повоєнне десятиліття, обумовлені відкритим протистоянням органів влади та національно-патріотичного підпілля;
– простежити сутнісну та структурну трансформацію загальноосвітньої школи в регіоні протягом досліджуваного періоду;
– здійснити аналіз кадрової політики партійно-радянського режиму в сфері народної освіти, її характерних рис та наслідків;
– простежити освітню, виховну та соціально-політичну спрямованість народної освіти досліджуваного періоду та винести відповідні уроки для сучасного періоду реформування освіти в Україні. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вcтуп ..... 3
Розділ I. Історіографія та джерела дослідження ..... 20
Розділ II. Становлення радянської системи освіти в регіоні: традиції та проблеми ..... 84
Розділ III. Трансформація загальноосвітньої школи: історичний, соціальний та національний аспекти ..... 151
Розділ IV. Підготовка кадрів: статистичні та політичні параметри ..... 213
Розділ V. Школа, педагогіка та політика: уроки історичного досвіду ..... 288
Висновки ..... 341
Список використаних джерел ..... 356
Додаток А ..... 382
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|