Тетяна Свербілова » Жанрові моделі української та російської драми кінця ХІХ – 30-х рр. ХХ ст. в аспекті порівняльної поетики
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Жанрові моделі української та російської драми кінця ХІХ – 30-х рр. ХХ ст. в аспекті порівняльної поетики

Дисертація
Написано: 2011 року
Розділ: Наукова
Твір додано: 24.09.2023
Твір змінено: 24.09.2023
Завантажити: doc див. (2.5 МБ) doc.zip (655.2 КБ) pdf див. (1.5 МБ)
Опис: Мета дослідження – виявити національно ідентичні жанрові моделі української та російської драми кінця ХІХ - 30-х рр. ХХ ст. та розглянути їхню трансформацію в аспекті порівняльної поетики на основі поєднання трьох загальнонаукових концепцій поступового та вибухового розвитку культури: лінійної (історичної), циклічної (пульсуючої), та вибухової (хаосу).
Досягнення поставленої мети вимагає вирішення таких завдань:
• визначити жанрову парадигму повторюваних жанрів містерії, комедії (трагедії), трагікомедії та мелодрами паралельно та одночасно у трьох описових моделях культури: лінійній, пульсуючій та вибуховій;
• охарактеризувати взаємодію та взаємопроникнення цих трьох принципових моделей в реальному часі українського та росіського модерну, авангарду та соцреалізму на матеріалі жанрів драматургії (комедія, трагедія, трагікомедія, мелодрама);
• проаналізувати трансформацію жанрової парадигми в залежності від певного стилю доби (модерн, авангард, соцреалізм) та від конкретного напрямку (неонатуралізм, неокласицизм, експресіонізм)
• розглянути жанрово-стильовий літературний процес означеного періоду як нерозривну єдність, без провалів та розривів, як засвоєння традицій і розвиток загальноєвропейських тенденцій, як спільний шлях радянської та європейської масової культури;
• обгрунтувати підхід до драматургії соцреалізму як до масової культури, що розвивалася за тими ж законами, що й масова культура Європи та Америки у 30-х рр. ХХ ст.
• з’ясувати національну ідентичність кожної із діючих жанрових моделей, зосібна всередині феномену радянської драматургії, який вже не може мислитися нерозчленовано, як раніше;
• дослідити модифікації жанрових моделей в системі неканонічних жанрів драматургії радянського періоду (оптимістична трагедія, колгоспна трагедія, колгоспний водевіль, радянське «кримінальне чтиво», «комедія із самогубством» тощо);
• подати класифікацію моделей формульних та інноваційних жанрів залежно від історичного ракурсу синхронії або діахронії та відповідно до вектору орієнтації на масове або високе мистецтво;
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.