Людмила Суворова » Концепт смерті в малій прозі раннього українського модернізму: архетипно-міфологічна і філософська інтерпретація
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Концепт смерті в малій прозі раннього українського модернізму: архетипно-міфологічна і філософська інтерпретація
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
14.03.2017 |
|
Твір змінено: |
24.05.2017 |
|
Завантажити: |
Файли вилучено з бібліотеки на запит власника авторських прав. |
|
Опис: |
Метою дослідження є системне вивчення образних втілень метаконцепту
смерті як домінантної семантичної структури ранньомодерної картини світу й
інтерпретація їх у світлі філософії ірраціоналізму та міфокритики.
Досягнення означеної мети передбачає виконання таких завдань:
1) охарактеризувати теоретико-методологічну основу дослідження, з’ясувавши
значення поняття «концепт» та окресливши місце концепту смерті в
художньо-естетичній картині світу раннього українського модернізму;
2) визначити взаємозалежність танатичних образних складових модерністської
літератури і концепту смерті в працях представників філософії
ірраціоналізму;
3) простежити актуалізацію морально-етичної та соціальної проблематики у
моделюванні танатичних образів-персонажів;
4) означити типи модерністських героїв, які найбільш виразно репрезентують
концепт смерті;
5) проаналізувати образний спектр фабульних мотивів смерті крізь призму
ірраціональної філософії та означити екзистенційно-психологічні аспекти
концепту смерті;
6) дослідити архетипно-міфологічні підтексти образних втілень концепту смерті
у малих прозових жанрах раннього українського модернізму. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП ..................................................................................................................... 4
РОЗДІЛ 1. КОНЦЕПТ СМЕРТІ В ЕСТЕТИЧНІЙ КАРТИНІ СВІТУ
РАННЬОГО УКРАЇНСЬКОГО МОДЕРНІЗМУ .................................................. 11
1.1. Поняття «концепт»: лінгвістичне та когнітологічне тлумачення ....... 11
1.2. Концептосфера раннього українського модернізму ............................. 21
1.3. Філософські й архетипно-міфологічні контексти літератури періоду
раннього модернізму ............................................................................................. 29
1.3.1. Осмислення смерті як екзистенційного феномена в філософії
ірраціоналізму.. ....................................................................................................... 29
1.3.2. Концепт смерті як елемент діонісійської естетичної культури. ... 37
1.3.3. Феномен смерті в психоаналітичній інтерпретації.. ...................... 41
1.3.4. Концепт смерті в просторі міфу ....................................................... 44
Висновки до розділу 1. .......................................................................................... 51
РОЗДІЛ 2. ФІЛОСОФСЬКІ Й КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ
ТАНАТИЧНИХ ОБРАЗІВ В УКРАЇНСЬКІЙ МАЛІЙ РАННЬОМОДЕРНІЙ
ПРОЗІ ............................................................................................................................ 53
2.1. Образне моделювання психічних травм і межових ситуацій .............. 53
2.2. Соціальні та морально-етичні аспекти образних інтерпретацій
концепту смерті ..................................................................................................... 64
2.3. Діалектика життя та смерті в екзистенційному і психо-фізіологічному
вимірі ....................................................................................................................... 77
2.4. Модерністські жіночі типи як втілення танатичного ірраціонального
Іншого ..................................................................................................................... 89
2.4.1. Танатичні риси традиційно патріархальних жіночих типів. ......... 91
2.4.2. Сецесійний синкретизм: жінки, квіти і музика.. ........................... 104
2.4.3. Тип фатальної жінки як демонічна проекція чоловічого еротизму
................................................................................................................................ 116
Висновки до розділу 2. ........................................................................................ 122 3
РОЗДІЛ 3. АРХЕТИПНО-МІФОЛОГІЧНІ СХЕМИ ХУДОЖНЬОГО
ВТІЛЕННЯ КОНЦЕПТУ СМЕРТІ ....................................................................... 124
3.1.Просторово-часова танатична топіка .................................................... 124
3.1.1. Поетика стихій: танатичні топоси води, землі і вогню………….124
3.1.2. Приватні та соціальні танатолокуси: хата, в’язниця, шпиталь…132
3.1.3. Дорога як динамічний танатичний топос………………………..137
3.1.4. Часові параметри концепту смерті……………………………….141
3.2.Флористичні образи як символи смерті ................................................ 149
3.3.Танатична символіка бестіарію ............................................................. 157
3.4.Астральні й метеорологічні образні деталі як художні інтерпретації
концепту смерті ................................................................................................... 166
Висновки до розділу 3. ........................................................................................ 173
ВИСНОВКИ ........................................................................................................ 175
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ....................................................... 178
ДОДАТКИ ........................................................................................................... 199
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|