Олександр Сумець » Стратегічний менеджмент
|
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Стратегічний менеджмент
Підручник
|
|
|
| Написано: |
2021 року |
|
| Розділ: |
Навчальна |
|
| Твір додано: |
19.11.2025 |
|
| Твір змінено: |
19.11.2025 |
|
| Завантажити: |
pdf
див.
(1.7 МБ)
|
|
| Опис: |
Сумець О. М. Стратегічний менеджмент : підручник /
О. М. Сумець ; МВС України, Харків. нац. ун-т внутр.
справ, Кременч. льот. коледж. – Харків : ХНУВС, 2021. –
208 с.
ISBN 978-966-610-241-9
У підручнику викладено теоретико-методологічні питання
стратегічного управління сучасним підприємством. Особливу
увагу приділено опису концептуальних засад теорії стратегічного управління, етапам розвитку стратегічного управління та
його видам. Розглянуто рівні стратегічних рішень та типологію
стратегій підприємства, формування стратегічного потенціалу
та складання стратегічного балансу підприємства.
Підручник призначено для здобувачів освіти, які навчаються за спеціальністю 073 «Менеджмент» освітньопрофесійною програмою першого (бакалаврського) рівня
вищої освіти «Логістика». |
|
| Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП..................................................................................................7
РОЗДІЛ 1
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ТЕОРІЇ СТРАТЕГІЧНОГО
МЕНЕДЖМЕНТУ
1.1. Сучасна концепція стратегічного менеджменту. Предмет
та об’єкт стратегічного менеджменту підприємством................10
1.2. Поняття «стратегічне управління» і «стратегічний
менеджмент». Зміст та структура стратегічного управління.....13
1.3. Поняття «стратегія підприємства»........................................20
1.4. Ключові гіпотези та основні завдання стратегічного
менеджменту .................................................................................27
1.5. Порівняльний аналіз стратегічного менеджменту
з іншими науковими підходами до управління
сучасним підприємством ..............................................................28
1.6. Стратегічні рішення на підприємствах
та фактори впливу на їх прийняття..............................................30
Контрольні питання.....................................................................32
РОЗДІЛ 2
РІВНІ СТРАТЕГІЧНИХ РІШЕНЬ ТА ТИПОЛОГІЯ СТРАТЕГІЙ
ПІДПРИЄМСТВА
2.1. Рівні прийняття стратегічних рішень ....................................33
2.2. Загальні стратегії підприємства ............................................37
2.3. Загальні конкурентні стратегії підприємства........................42
2.4. Функціональні стратегії підприємства...................................45
Контрольні питання.....................................................................56
РОЗДІЛ 3
ЕТАПИ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ТА ОСОБЛИВОСТІ
ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
3.1. Основні етапи стратегічного менеджменту..........................59
3.2. Місія підприємства та правила її формування
в процесі стратегічного менеджменту .........................................62
3.3. Мета підприємства. Класифікація цілей...............................70
3.3.1. Управлінська цінність цілей......................................................70
3.3.2. Основні вимоги щодо накресленої мети..................................72
Зміст
4
3.3.3. Основні функції цілей .................................................................73
3.3.4. Етапи встановлення цілей.......................................................73
3.3.5. Класифікація цілей організації...................................................73
3.3.6. Процес визначення цілей організації ........................................77
3.4. Фактори, що впливають на визначення стратегічних цілей.
Сфери встановлення стратегічних цілей підприємства.............79
3.4.1. Фактори впливу визначення стратегічних цілей ..................79
3.4.2. Сфери встановлення стратегічних цілей підприємства .....80
3.5. Особливості формування стратегії підприємства ...............82
Контрольні питання.....................................................................84
РОЗДІЛ 4
СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
4.1. Сутність і зміст стратегічного планування ...........................85
4.2. Принципи стратегічного планування ....................................88
4.3. Процес стратегічного планування ........................................90
4.4. Стратегічний план: сутність і структура................................91
4.4.1. Вимоги до змісту стратегічного плану..................................92
4.4.2. Зміст стратегічного плану .....................................................93
Контрольні питання.....................................................................97
РОЗДІЛ 5
ОТОЧЕННЯ ПІДПРИЄМСТВА
5.1. Зовнішнє оточення підприємства .........................................99
5.2. Фактори впливу на нестабільність
зовнішнього середовища............................................................101
5.3. Моделі вивчення зовнішнього середовища.
Аналіз і оцінка зовнішнього середовища...................................109
5.4. Внутрішнє середовище фірми та особливості
його аналізу..................................................................................112
Узагальнюючий висновок ...........................................................116
РОЗДІЛ 6
СТРАТЕГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА
ТА ФОРМУВАННЯ ЙОГО КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ
6.1. Поняття «стратегічний потенціал підприємства»
та підходи до його визначення...................................................118
6.1.1. Підходи до визначення потенціалу організації......................119
6.2. Елементи стратегічного потенціалу підприємства
та фактори впливу на його формування і розвиток .................120
Стратегічний менеджмент
5
6.2.1. Структуризація стратегічного потенціалу
підприємства......................................................................................120
6.2.2. Фактори формування та розвитку потенціалу
підприємства......................................................................................123
6.2.3. Підходи до формування стратегічного потенціалу............124
6.3. Конкурентоспроможність потенціалу підприємства ..........128
6.3.1. Визначення поняття «конкурентоспроможність
потенціалу підприємства». Рівні конкурентоспроможності
потенціалу підприємства .................................................................128
6.3.2. Етапи процесу оцінки конкурентоспроможності
потенціалу підприємства .................................................................130
6.3.3. Методи оцінювання стратегічного потенціалу
підприємства......................................................................................130
6.4. Сутність, класифікація та основні характеристики
конкурентних переваг підприємства ..........................................134
6.4.1. Визначення поняття «конкурентні переваги»
та їх загальна класифікація..............................................................134
6.4.2. Чинники утримання конкурентної переваги.........................136
6.4.3. Конкурентний статус організації..........................................137
Контрольні питання...................................................................140
РОЗДІЛ 7
ВИДИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ
7.1. Управління на основі контролю за виконанням завдань ..142
7.2. Управління на основі екстраполяції....................................143
7.3. Управління на основі передбачення змін...........................144
7.4. Управління на основі гнучких негайних рішень .................145
7.5. Зміст загального процесу стратегічного управління
сучасним підприємством ............................................................148
Контрольні питання...................................................................152
РОЗДІЛ 8
ПОРТФЕЛЬНІ СТРАТЕГІЇ ТА УПРАВЛІННЯ СТРАТЕГІЧНОЮ
ПОЗИЦІЄЮ ПІДПРИЄМСТВА
8.1. Стратегічна сегментація ринку в процесі управління
стратегічною позицією підприємства.........................................154
8.2. Стратегічна позиція підприємства та стратегічні зони
господарювання: поняття та характеристика ...........................156
8.3. Ключові фактори успіху стратегічних зон
господарювання: види та характеристика ................................160
8.3.1. Ключові фактори успіху (КФУ) та їх складові .......................160
8.3.2. Поняття стратегічного центру господарювання..............161
Зміст
6
8.4. Стратегічна гнучкість та синергізм......................................162
8.5. Стратегічний набір підприємства та вимоги
до його формування....................................................................164
8.5.1. Трактування поняття «стратегічний набір» .....................164
8.5.2. Вимоги до «стратегічного набору» ......................................165
8.5.3. Характеристика «стратегічного набору» ..........................166
8.5.4. Склад «стратегічного набору» .............................................167
Контрольні питання...................................................................170
РОЗДІЛ 9
СТРАТЕГІЧНИЙ БАЛАНС ПІДПРИЄМСТВА ТА МЕТОДИ
ЙОГО СКЛАДАННЯ
9.1. Стратегічна інформація: види, джерела,
способи і методи збору ...............................................................171
9.2. Поняття стратегічного балансу підприємства.
Коротка характеристика методів складання
стратегічного балансу ................................................................. 173
Контрольні питання...................................................................182
ВИСНОВОК .....................................................................................183
ЛІТЕРАТУРА ...................................................................................184
СЛОВНИК ОСНОВНИХ ТЕРМІНІВ І ПОНЯТЬ .............................186
ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК ...................................................................190
ПРЕДМЕТНИЙ ПОКАЖЧИК...........................................................192
Додаток. ТИПОВІ ЗАВДАННЯ ДО ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ .....195
|
|
|
|
| |
|
Відгуки читачів:
|
| |
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
| |
|
|
| |